Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daljoo
Har en xc90 d5-08 som ska säljas. Nybesiktad ua ca 14000 mil. Fina sommar och vinterdäck. Röd bil med svart skinn, dieselvärmare, 7-sitsig. Fräsch bil med få ägare. Om jag vill sälja den snabbt inom en vecka på blocket. Vad ska jag annonsera den för?
av DaddyTapir
Ja, det verkar realistiskt, möjligen något lägre.

Ett tips är att bara ta emot email, initialt, och försöka välja spekulanterna aktivt. Du kommer kontaktas av många bilhandlare, hobbyhandlare och stökpellar.
av DaddyTapir
Du har nog en poäng att vi var lite optimistiska... Det finns ju en hel del att välja på i den prisklassen. Jag tror du kan få 130-140 men inom en vecka på Blocket.se, det är kanske lite tveksamt trots allt...

Jag var och tittade på en förra veckan, -07:a manuell med typ 20.000 mil, den begärde man 90´ för och den var inte speciellt lättsåld vad det verkade.

Är den automat eller manuell?

Import?

Finns några större fel "kunderna" kommer reagera på, sprucken ruta, defekt värmare etc?

Skattad?

Sådant påverkar ju också.
av DaddyTapir
Alternativet är ju att sätta ut den här på forumet, så kanske (!) de värsta tokstollarna sorteras bort.

Det beror ju på när den ska skattas men det finns ingen fördel med att sälja den oskattad, man får kanske behålla någon tusenlapp i skatt men många potentiella spekulanter kommer rygga tillbaka och tycka att det är lite märkligt.
av Lövet
Sälj bilen påställd. Dålig idé att riskera att skrämma bort spekulanter för att spara någon tusenlapp i skatt och försäkring.
Användarvisningsbild
av Derank
Daljoo skrev:Tror ni verkligen man kan lägga sig så högt? Jag var mer inne på runt 120... :oops:

Ska ju finnas prutmån, lägg dig på 140 och släng iväg den för 119 vid snabb affär, lägger du ut den för 120k ska de pruta till 105 osv osv, fok älskar att pruta. Om du så skulle lägga ut den för 80 kommer du få ett mail från nån som bjuder 72 osett.
Användarvisningsbild
av Derank
Kolla va du får i inbyte, blocket och nån värderingssite då borde du väl få nån hum om prisbilden, jag är nog kanske inet rätt person att svara då jag bytt in alla mina bilar utom 2. En blev inlöst efter en krock ( inet jag som körde ska tilläggas ) och en var det en granne som ville köpa efter att jag köpt en ny, jag gjorde inga försök att sälja den om man säger så.
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...