Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petherf
Det verkar som det bara följer med tygmattor i inredningens färg och inga plast mattor.
Plastmattorna verkar vara tillval, någon som beställt plast eller behöver man bara tygmattorna som följer med ?
av JohanGBG
petherf skrev:Det verkar som det bara följer med tygmattor i inredningens färg och inga plast mattor.
Plastmattorna verkar vara tillval, någon som beställt plast eller behöver man bara tygmattorna som följer med ?
Jag beställde plastmattor, inklusive till bagagen...I göteborgs vinterslask hade tygmattor varit förstörda på ett år =/
av Jacobsson
Har också köpt plastmattor, dom är riktigt bra.
När jag lämnade tillbaka V70 såg dom ut som nya efter en tvätt.
Plastmattan till bagaget för 7 sits (XC90) är riktigt smart, är i tre delar så man kan anpassa efter uppfällda säten.
av Mike68
Jag fick med gummimattor och köpte bagagerumsmatta som dessvärre gör att bärkassehållaren inte går att använda.
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag valde tygmatta (vändbar) i bagaget för första gången i en bil. Väldigt najs faktiskt. Lätt att hålla ren trots att hundarna hårar lite när dom sitter i buren.
Gummimattor vid fötterna nu på vintern. Annars tyg.
av Gorban
JohanGBG skrev:
petherf skrev:Det verkar som det bara följer med tygmattor i inredningens färg och inga plast mattor.
Jag beställde plastmattor, inklusive till bagagen...I göteborgs vinterslask hade tygmattor varit förstörda på ett år =/
Jag har kört velourmattor året runt i åratal. Fungerar utmärkt i slask. Med gummimattor får man en massa vatten som rinner omkring och gummimattor i en bil för en över halv miljon är inte premium.
av maranander
Jacobsson skrev:Har också köpt plastmattor, dom är riktigt bra.
När jag lämnade tillbaka V70 såg dom ut som nya efter en tvätt.
Plastmattan till bagaget för 7 sits (XC90) är riktigt smart, är i tre delar så man kan anpassa efter uppfällda säten.
Nja, inte speciellt smart eftersom delarna åker runt när man lastar i och ur. Känns tyvärr som en halvtaskig lösning.
av maranander
Gorban skrev:
JohanGBG skrev:
Jag har kört velourmattor året runt i åratal. Fungerar utmärkt i slask. Med gummimattor får man en massa vatten som rinner omkring och gummimattor i en bil för en över halv miljon är inte premium.
+1
av raven76
Från min handlare skickar dom alltid med plastmattorna. Den i bagaget får man komplettera med eller förhandla till sig.
Nu ska jag inte svära på att jag får tygmattor med i den nya bilen, men till min XC70 jag köpte för tre år sedan så ingick båda (Då var tyg standard) och jag vet att plastmattorna igår i nya bilen.
Har man som jag, tre barn, så vill man åka omkring med plastmattor (iaf delar av året). Nu har dom blivit lite större och problemet är inte lika stort, men det är fantastiskt vad dom kan få med sig in skit i bilen ibland. Då dom var på dagis önskade man ju att man kunnat spola av dom med högtryckstvätt innan man tog med dom hem igen.
Nästa elbil från Volvo?

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde mång[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]