Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
Jag har bytt min iPhone 6 till 7 när mina uppkopplingsproblem började. Tidigare var telefonen alltid uppkopplad i min XC 70-10 men nu är det endast sporadiskt den syns i displayen. Efter manuell uppkoppling tappas bluetoothlänken bort och man är nerkopplad igen. Jag vet inte om jag ska skylla på telefon eller programvara i bilen?
av andersuw
Så enkelt är det inte. Anta till exempel att Volvo vid sin programmering av bluetoothprotokollet tagit vissa genvägar som funkar med vissa telefoner, t.ex. iPhone 6, men inte andra, t.ex. iPhone 7. Då ligger felet rimligen hos Volvo, inte hos Apple.
Användarvisningsbild
av Perra83
2012 krånglade våra mobiler och stereon i Volvon startade om sig. Kom sedan några uppdateringar till mobilen och efter det har ingen Androidmobil i min ägo krånglat i en Volvo.
av andersuw
Jag har också problem med hands-free-funktionen på min V70 D4 -15 när hustrun och jag försöker använda den med våra iPhone 6s. I det fallet handlar det dock inte om att telefonen och bilen inte förmår koppla ihop sig via Bluetooth utan om dåligt ljud. Se här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=131532

Jag hade bilen på verkstad för felsökning i måndags varvid vi kunde konstatera att allt funkar bra med andra lurar men inte med just dem vi har i familjen. Teknisk rapport på det hela skickas nu till Volvo centralt så får vi se vad de säger. Kanske finns det redan någon mjukvaruuppdatering som löser problemet. I annat fall får väl Volvo och Apple snacka ihop sig om en lösning där någon av dem åstadkommer en buggfix.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
av andersuw
@gages

Verkar vara en hel hoper problem med iPhone 7 och Bluetooth i bilar. Se här:

http://www.autoconnectedcar.com/2016/10 ... new-fixes/

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]