NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Jag föredrar personligen ingen av dom.
Vill gärna ha en lite större motor än D2. Efter det vill jag ha skinn eller typ alcantara.

Ska du åka snåtl ta D2. D4 med automat drar lite mer. Annars är D4 motorn okej.

Kollat på V60?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Bra att ha i åtanke är att kamremmen ska bytas vid 14´ på D2an. Ingen jättekostnad, men ändock en lite dyrare service.
av Perra_367
Funderade också på V50 D4-automat i somras. Motorn går riktigt fint och 2.0D hamnar rejält i skuggan. Sedan är det ett plus att man slipper dubbelmasse-svänghjulet som är en svag punkt på V50 (iallafall 2.0D och tror jag även 1.6D/D2?). Däremot så kanske inte denna automatlåda heller är den mest robusta?

I den bil som jag provade hade automatlådan ett lite nervöst beteende som gjorde att den tvekade och hoppade lite mellan växlar vid några tillfällen och det gick även att få fram ett surr-missljud vid en viss fart. Mest troligt hade det gått att fixa med ett oljebyte på lådan, men säker kan man ju aldrig vara. Känslan var också att D4-automat förmodligen var unset törstigare än vad jag upplevt från mina 2.0D.

Jag gillar V50:in i vitt, jag hade kollat upp D4:an först :).
Doktorns 945 ltt -97

Då var det dags för en service igen. Mo[…]

EX60

Och jag säger: Detta är en elbil fr&ari[…]

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]