Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BlackXS
har man otur kan man få en krossad näsa till följd att kudden åker ut :lol: så gäller man vrider huvudet när man krockar men då kanske man knäcker nacken om kudden nuddar huvudet när man vridit det åt ett håll eller ? :shock:
Användarvisningsbild
av Hellman
Frugan krockade med vår XC90 härom året, och det ringde i öronen en stund, men det gick över. Hon hade dessutom rejäla blåmärken på insidan av underarmarna från krockkudden.
av oldtimersmc
Blev påkörd från sidan i en V70 MY10 flög 15 meter i sidled från i stort sett stillastående.
Kändes som på film, som att tiden stannade sakta såg jag glas plast mm "singla" runt bilen...
Och en underbar landning i krockgardinen+ säteskudden, kändes som att slänga sig på en luftmadrass.
Jag var ute ur min bil innan den bil som körde på min hunnit krascha i muren på andra sidan vägen.
Vilken djävla idiot va! Jag alltså för det var mitt fel, var väjningsplikt... (har en bra förklaring,det har alla men det är en annan sak).

Sen lomhörd på vänster öra + ont i nacken, nacken gick över men hörseln är sämre.
Kudden i ratten löste inte ut då jag höll ca 5-7kmh, bilen hade gått exakt 9008mil löstes in då den var sne som en banan.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Man kanske ska vara glad att den enda bil man smällt inte hade nån airbag.. :lol:

Körde in en 740 i sidled ett vägräcke i typ 80. Men jag gled rätt bra längs räcket så det tog inte tvärstopp som tur var. Kände absolut ingenting. Men slow-motion-känslan som infann sig när reptilhjärnan märkte att jag inte hade kontroll längre känner jag igen..
av oldtimersmc
Har även testat att "rycka" handbromsen i 140km/h med en hyr Toyota Corolla 400mil på mätaren.
Res Blåste av vägen flög över ett dike satte höger bak i ett räcke så räcket och fundament mm flyttade sig 2 m.
"allt bakom mig var borta men jag lyckades på något vis köra skrotet till hyrfirman!!! Parkerade och skrev en lapp "ö jo väjde för ett rådjur" Visst Ja kunde inte tanka då det inte gick att öppna locket.

Tack för svaren, det uppskattas! Jag borde sk[…]

Startproblem V70

Hej! Jag har en Volvo v70 -10 D5 som har gåt[…]

Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]