Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

filippb skrev:
thread skrev:På min bil har jag både 're-design' fronten och style-kit :) Utan style-kit tycker jag R-Design känns lite naken till utseendet.
Den kombon är grymt snyggt speciellt med svarta inlägg och ljus lack men bilen hamnar farligt nära vägen :) Har redan lyckats sopa i med fronten i backen när jag körde över en vägbula och då har jag standardchassi så här gäller det att ta extra lugnt.
Jag vet inte hur höga vägbulor du hittar, men min V90 R-design med stylekit skulle aldrig kunna leta reda på en vägbula tillräckligt hög för att nudda "läppen" fram..

Mitt ögonmått säger mig att s/v90 r design med stylekit lär ha högst markfrigång i klassen!?

Bmw med m-sport, audi med s-line och mercedes med amg är sannolikt alla lägre..

Så himla låg är den verkligen inte.

Köp en R-design! ;)

Skickat från min android
Användarvisningsbild
av Wibe
Jonathan81 skrev:
Wibe skrev:Ja jag vet att en r-design och en Inscription är ganska olika karaktärer men ändå så tvekar jag. Har idag en T5 Inscription beställd MY18 så tid finns att ändra sig. T5 som motor är givet men det finns annat som jag tvekar över.

R-design har en tuffare look i alla fall framifrån, i vissa vinklar ser den konstig ut. Den är längre vilket också förbättrar utseendet och antagligen körförmågan. Frågan är om inte stolarna är bättre än de i Inscription?

Inscription känns som sig bör lyxigare, i alla fall invändigt. Skinn är standard vilket jag föredrar mot mocka/skinn i R-design.

Så hur gick era tankegångar vid valet?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du kan välja till komfortstolarna i skinn till en r-design bil
Kan man? Inte i bygg din bil väl utan något man får ta via säljaren!? Antar till ett pristillägg?

Wibe skrev:
Jonathan81 skrev:
Wibe skrev:Ja jag vet att en r-design och en Inscription är ganska olika karaktärer men ändå så tvekar jag. Har idag en T5 Inscription beställd MY18 så tid finns att ändra sig. T5 som motor är givet men det finns annat som jag tvekar över.

R-design har en tuffare look i alla fall framifrån, i vissa vinklar ser den konstig ut. Den är längre vilket också förbättrar utseendet och antagligen körförmågan. Frågan är om inte stolarna är bättre än de i Inscription?

Inscription känns som sig bör lyxigare, i alla fall invändigt. Skinn är standard vilket jag föredrar mot mocka/skinn i R-design.

I bygg din bil, välj klädsel, ventilerat nappaskinn givetvis mot tillägg

Kan man? Inte i bygg din bil väl utan något man får ta via säljaren!? Antar till ett pristillägg?

Wibe skrev:
Jonathan81 skrev:

I bygg din bil, välj klädsen, ventilerat nappaklädsel givetvis mot tillägg
Användarvisningsbild
av Wibe
Jonathan81 skrev:
Wibe skrev:
Jonathan81 skrev: Du kan välja till komfortstolarna i skinn till en r-design bil

I bygg din bil, välj klädsen, ventilerat nappaklädsel givetvis mot tillägg
Okej, ja visst. Men det är ju ett hyfsat tillägg. Däremot går det ju att få sportstolarna i läder. Lite billigare än nappa i alla fall :)

Du kan välja till komfortstolarna i skinn till en r-design bil[/quote]

Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]

I bygg din bil, välj klädsen, ventilerat nappaklädsel givetvis mot tillägg[/quote]

Okej, ja visst. Men det är ju ett hyfsat tillägg. Däremot går det ju att få sportstolarna i läder. Lite billigare än nappa i alla fall :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]

Sportstolarna är Nappa i R-design oavsett!
av filippb
Goldenbroker skrev:
filippb skrev:
thread skrev:På min bil har jag både 're-design' fronten och style-kit :) Utan style-kit tycker jag R-Design känns lite naken till utseendet.
Den kombon är grymt snyggt speciellt med svarta inlägg och ljus lack men bilen hamnar farligt nära vägen :) Har redan lyckats sopa i med fronten i backen när jag körde över en vägbula och då har jag standardchassi så här gäller det att ta extra lugnt.
Jag vet inte hur höga vägbulor du hittar, men min V90 R-design med stylekit skulle aldrig kunna leta reda på en vägbula tillräckligt hög för att nudda "läppen" fram..

Mitt ögonmått säger mig att s/v90 r design med stylekit lär ha högst markfrigång i klassen!?

Bmw med m-sport, audi med s-line och mercedes med amg är sannolikt alla lägre..

Så himla låg är den verkligen inte.

Köp en R-design! ;)

Skickat från min android
Det var inte vägbulans höjd framifrån som var problemet utan fallet när man kör ner från den om bakaxeln har hunnit komma upp.

Nä volvon är säkert inte lägre än motsvarande tyskar, men jag tänker ändå på trottoarkanter och liknande när man svänger runt eller parkerar, läppen på v90:n är helt enkelt lägre än v70 r-design som jag har vant mig vid.
Användarvisningsbild
av jcartel
Gorban skrev: R-design känns lite som att sminka en gris.
Skrattade
Användarvisningsbild
av sony
R design är fin men jag beställde en inscription. Jag ville ha lyx med jusare klädsel osv. Det är en smaksak. Vill du ha "sport" eller "lyx" ?

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]