Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte bidra med en V90CC D4 AWD som jag snubblade över idag. Lite enklare utrustad, den tyckes bl.a. inte ha läderklädsel.
Färgkod 707, Chrystal White Pearl och 19".
20170131_151813_resized.jpg
20170131_151813_resized.jpg (354.24 KiB) Visad 1270 gånger
Ingen som har skarpa bilder på en i Luminous?? Torsdag är sista dagen jag kan byta färg, skulle väldigt gärna vilja se den innan dess... :-(

Skickat från min iPhone med Tapatalk
JanneP77 skrev:Ingen som har skarpa bilder på en i Luminous?? Torsdag är sista dagen jag kan byta färg, skulle väldigt gärna vilja se den innan dess... :-(

Bild

Osäker på om det är Luminous eller Osmium, men lägger upp den för säkerhetsskull

Den är Osmium. Snygg!

Flajjan skrev:Snygg!! Hoppas det är osmium, så kommer min klubba att se ut (med 19 ist för 20" fälg, jag tycker personligen att biltypen ska ha lite däck å inte bara fälg med en rulle eltejp..) 8)
Bild

Den här stod bredvid. Gjorde det inte lätt att låta bli 21" fälgarna enligt min smak. Sinnesjukt snyggt!
Jag kan tycka det är snyggt. Men hur praktiskt är det med de här låga profilerna, minsta trottoarkant eller sten i skogen kommer att ge skador och det får man betala 30" extra för.
Så för att vara en motpol så säger jag 18" med mycket gummi, både bättre komfort, tåligare och lägre kostnad.
Är det bara jag som ser V90CC som ett transportmedel och ska klara körning på sämre vägar? :wink:
AndS skrev:Jag kan tycka det är snyggt. Men hur praktiskt är det med de här låga profilerna, minsta trottoarkant eller sten i skogen kommer att ge skador och det får man betala 30" extra för.
Så för att vara en motpol så säger jag 18" med mycket gummi, både bättre komfort, tåligare och lägre kostnad.
Är det bara jag som ser V90CC som ett transportmedel och ska klara körning på sämre vägar? :wink:
Håller med dig till viss del, men trottoarkanter hade inte jag vågat köra upp med varken 20" och 45 profil eller 19" med 50 heller. Och om man nu kör på dåliga vägar då kommer man förmodligen välja 18" men om man som jag och förmodligen 95% av alla andra som köper denna bil, kommer den se grusväg en gång om året och då kan man köra försiktigt?
Boozer87 skrev:
AndS skrev:Jag kan tycka det är snyggt. Men hur praktiskt är det med de här låga profilerna, minsta trottoarkant eller sten i skogen kommer att ge skador och det får man betala 30" extra för.
Håller med dig till viss del, men trottoarkanter hade inte jag vågat köra upp med varken 20" och 45 profil eller 19" med 50 heller. Och om man nu kör på dåliga vägar då kommer man förmodligen välja 18" men om man som jag och förmodligen 95% av alla andra som köper denna bil, kommer den se grusväg en gång om året och då kan man köra försiktigt?
Jag får nog hålla med AndS och jag tänkte i de banorna. Jag har 18 på min XC70 sport och trivs bra med det då bilen ändå är en CC och just poängen är att den ska klara alla vägar. Jag gillar inte att sitta på en rälsbuss, vilket kan bli effekten av större fälgar och det faktum att CC har ett hårt chassi, så jag tror både väghållning och komfort kommer att bli bra med 18". Jag tycker inte det är snyggt med för låg profil på en CC eller Suv. Det förtar ruffigheten. Gillar man sportlooken så är det bättre att välja den vanliga V90, sänka den och slänga på lägsta möjliga profilen?

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]