Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anna1984
Har tittat lite på motoroptimering.

Polestar kostar 9200kr och ger 34 mer hk samt 20 nm.

BSR kostar 8990kr och ger 67 mer hk samt 107 nm.

Ovanstående är baserat på min D4, 2014 med 181hk.
Någon som har erfarenhet av Polestar och/eller BSR som kan ge lite mer info om vad som skiljer och ev kan ge någon rekommendation. För en okunnig som mig så låter ju BSR som ett bättre alternativ.
Användarvisningsbild
av fjohan82
anna1984 skrev:Har tittat lite på motoroptimering.

Någon som har erfarenhet av Polestar och/eller BSR som kan ge lite mer info om vad som skiljer och ev kan ge någon rekommendation. För en okunnig som mig så låter ju BSR som ett bättre alternativ.
För effekt: BSR
För bibehållen garanti: Polestar
av anna1984
fjohan82 skrev:
anna1984 skrev:Har tittat lite på motoroptimering.

För effekt: BSR
För bibehållen garanti: Polestar
Garantin gäller väl bara i två år?
Användarvisningsbild
av Urbis
Hmm, skulle satsa på polestar. Då har du alla garantier kvar. Har kört kompisars bilar och det märks skillnad och det är tillräckligt som jag upplever.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Jag skaffade BSR till min gamla Saab 9-5.
Resultatet var minst sagt ojämnt. Ibland märkligt beteende från motorn efter det, så jag fick programvaran analyserad. Resultatet var inte trevligt alls. Programmet var fullt av genvägar, vitala säkerhetsfunktioner i motorstyrningen var antingen avstängda eller hade fått gränsvärden så höga att de i praktiken inte fungerade alls. Förtroendet för BSR har för.min egen del varit totalt obefintligt sedan dess.
Användarvisningsbild
av snepo
MarcusJ skrev:Jag skaffade BSR till min gamla Saab 9-5.
Resultatet var minst sagt ojämnt. Ibland märkligt beteende från motorn efter det, så jag fick programvaran analyserad. Resultatet var inte trevligt alls. Programmet var fullt av genvägar, vitala säkerhetsfunktioner i motorstyrningen var antingen avstängda eller hade fått gränsvärden så höga att de i praktiken inte fungerade alls. Förtroendet för BSR har för.min egen del varit totalt obefintligt sedan dess.
Jag hade BSR i min S80 D5. Laddade med ppc. Funkade utan problem. Men som sagts tidigare i tråden. Finns det garantier kvar på bilen,då är det bättre med Polestar.
av permikael
Polestar alla dagar i veckan.
Har det i vår S60:i inga problem bilen går mycket bra.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Så är det väl, ska man maxxa prestanda till det yttersta så bilen går som en raket så får man ju tumma på en hel del och istället överlåta till föraren att köra på ett sätt så det håller ihop (ett tag i alla fall)

Med polestar blir ju höjningen moderat men du kan fortsätta köra som en idiot.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
VolvoB20 skrev:
Så är det väl, ska man maxxa prestanda till det yttersta så bilen går som en raket så får man ju tumma på en hel del och istället överlåta till föraren att köra på ett sätt så det håller ihop (ett tag i alla fall)

Med polestar blir ju höjningen moderat men du kan fortsätta köra som en idiot.
Nej, så ska det absolut inte vara.
Prestandan blev inte särskilt bra heller, men efter en programmering utförd av någon som verkligen vet vad han gör fick bilen väldigt mycket bättre prestanda och körbarhet samtidigt som säkerhetsfunktionerna inte försämrades. Jag hade en Saab 9-5 2,3T/220 hk som med rätt programvara lämnade närmare 270 hk på bensin och 250 hk på E85. Dessutom stabilt, jämnt och fint, med inga problem alls att köra på valfri bensin/etanolblandning. Autobahn sommartid var inte heller några bekymmer, medans BSR lyckades få min bil att gå som en potta skit på svensk landsväg. Kort sagt, i just mitt fall betedde sig BSR som klåpare, och deras programvara kommer inte i närheten av mina bilar igen.
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]