Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
Ja jag vet att en r-design och en Inscription är ganska olika karaktärer men ändå så tvekar jag. Har idag en T5 Inscription beställd MY18 så tid finns att ändra sig. T5 som motor är givet men det finns annat som jag tvekar över.

R-design har en tuffare look i alla fall framifrån, i vissa vinklar ser den konstig ut. Den är längre vilket också förbättrar utseendet och antagligen körförmågan. Frågan är om inte stolarna är bättre än de i Inscription?

Inscription känns som sig bör lyxigare, i alla fall invändigt. Skinn är standard vilket jag föredrar mot mocka/skinn i R-design.

Så hur gick era tankegångar vid valet?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av thread
Jag hämtade ut en R-Design igår och jag tycker stolarna (Charcoal Nappa läder RC0R, tillval) är över förväntan. Chassit är åt det fastare hållet och bilen känns extremt 'tight' jämfört med den V70 T6 Inscription jag hade tidigare.
av filippb
Jag var själv inne på R-design en sväng och då främst pga bursting blue. I alla andra avseenden tyckte jag mer om den vanliga modellen - komfortstolar kändes skönare än sportstolar, helläder istället för mocka, styling kit istället för re-designfronten. Ja och så 3 månaders skillnad i leveranstid spelade också in.

Men i slutändan är det bara du som kan avgöra vad som passar dig bättre. Själv upplevde jag Inscription alldeles för gubbig med all krom, den föll mig aldrig i smaken. R-design kan man få till riktigt snygg med rätt fälgar och färg men det skulle bli lite för dyrt för min budget.
Användarvisningsbild
av thread
filippb skrev:Jag var själv inne på R-design en sväng och då främst pga bursting blue. I alla andra avseenden tyckte jag mer om den vanliga modellen - komfortstolar kändes skönare än sportstolar, helläder istället för mocka, styling kit istället för re-designfronten. Ja och så 3 månaders skillnad i leveranstid spelade också in.

Men i slutändan är det bara du som kan avgöra vad som passar dig bättre. Själv upplevde jag Inscription alldeles för gubbig med all krom, den föll mig aldrig i smaken. R-design kan man få till riktigt snygg med rätt fälgar och färg men det skulle bli lite för dyrt för min budget.
På min bil har jag både 're-design' fronten och style-kit :) Utan style-kit tycker jag R-Design känns lite naken till utseendet.
av filippb
thread skrev:På min bil har jag både 're-design' fronten och style-kit :) Utan style-kit tycker jag R-Design känns lite naken till utseendet.
Den kombon är grymt snyggt speciellt med svarta inlägg och ljus lack men bilen hamnar farligt nära vägen :) Har redan lyckats sopa i med fronten i backen när jag körde över en vägbula och då har jag standardchassi så här gäller det att ta extra lugnt.
För mig var det inget val, jag gillar bilar som är lite lägre och fastare i fjädringen och min t5a r design är precis lagom till mig.
Sen att motor och växellåda går kalas bra ihop är ju bara pricken över iet :D
av Gorban
När jag beställde fanns inte R-design så det blev Inscription. Jag kommer från BMW så en R-design känns lite som att sminka en gris. En Volvo är ingen sportig bil. Det är en förnuftig bil och med Inscription dragen åt det lite lyxigare hållet.
Användarvisningsbild
av sony
Vilken bilmodell pratar vi om? Xc90 s90 eller v90
Wibe skrev:Ja jag vet att en r-design och en Inscription är ganska olika karaktärer men ändå så tvekar jag. Har idag en T5 Inscription beställd MY18 så tid finns att ändra sig. T5 som motor är givet men det finns annat som jag tvekar över.

R-design har en tuffare look i alla fall framifrån, i vissa vinklar ser den konstig ut. Den är längre vilket också förbättrar utseendet och antagligen körförmågan. Frågan är om inte stolarna är bättre än de i Inscription?

Inscription känns som sig bör lyxigare, i alla fall invändigt. Skinn är standard vilket jag föredrar mot mocka/skinn i R-design.

Så hur gick era tankegångar vid valet?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du kan välja till komfortstolarna i skinn till en r-design bil
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]

Aha, problemet är ibland funkar inte acc p&ar[…]

Om man kör samma sträcka ofta lär […]

Kolla så inte en av kontakterna på und[…]