NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Evil Angel skrev:Jag tycker absolut att det är ett riktigt överpris för ett nyare "sport" paket jag skulle se det som rena förlust affären när det är dax att sälja den.
Jag tror att ingen är intresserad utav att pynta x-tra när man köper en sån bil begagnad (kan ha fel ifs)

Med tanke på att nya s40/v50 är hellackade idag :)

Klart att det e ett överpris.

Men det e inte längre bara utvändig kosmetika utan även stolar i halvskinn sportratt sport växel knopp i alu tygmattor o.s.v.

Men självklart e det ett ocker pris men det e inget mot vad verkstads priserna är.

m.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Evil Angel
25 papp för lite plast och annan klädsel mmm jag vet inte
jag skulle nog köpt ett schysstare paket på heico för typ 15 000:- ist ok då är inte deras fälgar med i det priset med det finns ju riktigt nice fälgar för vettiga pengar idag.
av mojja
Evil Angel skrev:25 papp för lite plast och annan klädsel mmm jag vet inte
jag skulle nog köpt ett schysstare paket på heico för typ 15 000:- ist ok då är inte deras fälgar med i det priset med det finns ju riktigt nice fälgar för vettiga pengar idag.

Kan lova dig att heico kittet e betydligt dyrare än 15 papp lackat monterat o klart. Snarare bort emot 30-35 papp.
Jag har det kittet på min nuvarande s40n.

Och då har jag ändå inte sportratten eller halvskinn eller pedaler blåa mätartavlor 17 tummarna o.s.v i det priset heico kittet kostade.

Visst e 25000 kr mycket pengar men man får med en hel del för dom oxå För mig e det värt det då jag bara e 23 o gillar lite styalade bilar. Det innebär ju bara att jag slipper leta styling på nätet o leta lackerare o monterare utan får allting fixat i fabrik o hämtar en nyckel färdig bil..

O nej jag köper inte bilen på kredit utan kontant så jag vet vad mycket 25000kr e.

M.v.h mojja
av Slobban
Det har inte dykt upp några fler bilder på sportpaketet? Är främst ute efter bilder på en V50 med det paketet.(plasten)

//Patrik
av Christian_m
mojja skrev:Kan lova dig att heico kittet e betydligt dyrare än 15 papp lackat monterat o klart. Snarare bort emot 30-35 papp.

Och då har jag ändå inte sportratten eller halvskinn eller pedaler blåa mätartavlor 17 tummarna o.s.v i det priset heico kittet kostade.

Visst e 25000 kr mycket pengar men man får med en hel del för dom oxå För mig e det värt det då jag bara e 23 o gillar lite styalade bilar. Det innebär ju bara att jag slipper leta styling på nätet o leta lackerare o monterare utan får allting fixat i fabrik o hämtar en nyckel färdig bil..

O nej jag köper inte bilen på kredit utan kontant så jag vet vad mycket 25000kr e.

M.v.h mojja
Eftersom alla andra bara tycka haka upp sig på priset så får jag väl ge dig lite stöd.

Som du säger är Heicopaketet långt ifrån ett mer prisvärt alternativ. Var siffran 15.000 kommer ifrån har jag ingen aning om men det är väl en summa av alla delar direkt från SAM's hemsida. Tyvärr är priserna som sagt en smula missvisande då det handlar om olackerade delar. Även om man kan lacka dem billigt blir det ändå runt samma pengar som R-paketet och då utan allt annat godis som följer med det.

Jag tycker som jag skrev tidigare att paketet är lite väl tamt, på så sätt att jag förväntat mig att det exteriöra paketet skulle va betydligt mer vågat än sportpaketet som satt på V50 Fas I, men det är ju fortfarande snyggt, även om frontspoilern inte skulle må dåligt av att se mer ut som Heicos dito.

Avslutningsvis slutar jag aldrig att förvånas över hur många som verkar köpa bil efter hur lätt den är att bli av med och hur mycket av pengarna man får tillbaka när man ska sälja den efter x antal år. Det är väl hur nöjd man är med den under tiden man äger den som är det viktiga? Är man i den situationen att varje krona tillbaka är viktig så köper man väl ändå inte en ny bil, eller? Att prata bra ägandeekonomi samtidigt som man diskuterar nybilsköp är en smula naivt.

Hoppas och tror att du blir grymt nöjd med bilen Mojja, och du gör helt rätt i att lägga extra pengar på bilen nu när du är ung och inte har ungar etc att tänka på.
av mojja
Slobban skrev:Det har inte dykt upp några fler bilder på sportpaketet? Är främst ute efter bilder på en V50 med det paketet.(plasten)

//Patrik

Jo om du kollar länken högst upp så kommer du se lite nya bilder..

Annars e det bara att knalla ner till volvo o hämta deras egen brochyr där kommer du hitta en grymt läcker volvo v50 som e med.

M.v.h mojja
av mojja
Christian_m skrev:
mojja skrev:Kan lova dig att heico kittet e betydligt dyrare än 15 papp lackat monterat o klart. Snarare bort emot 30-35 papp.

M.v.h mojja
Eftersom alla andra bara tycka haka upp sig på priset så får jag väl ge dig lite stöd.

Som du säger är Heicopaketet långt ifrån ett mer prisvärt alternativ. Var siffran 15.000 kommer ifrån har jag ingen aning om men det är väl en summa av alla delar direkt från SAM's hemsida. Tyvärr är priserna som sagt en smula missvisande då det handlar om olackerade delar. Även om man kan lacka dem billigt blir det ändå runt samma pengar som R-paketet och då utan allt annat godis som följer med det.

Jag tycker som jag skrev tidigare att paketet är lite väl tamt, på så sätt att jag förväntat mig att det exteriöra paketet skulle va betydligt mer vågat än sportpaketet som satt på V50 Fas I, men det är ju fortfarande snyggt, även om frontspoilern inte skulle må dåligt av att se mer ut som Heicos dito.

Avslutningsvis slutar jag aldrig att förvånas över hur många som verkar köpa bil efter hur lätt den är att bli av med och hur mycket av pengarna man får tillbaka när man ska sälja den efter x antal år. Det är väl hur nöjd man är med den under tiden man äger den som är det viktiga? Är man i den situationen att varje krona tillbaka är viktig så köper man väl ändå inte en ny bil, eller? Att prata bra ägandeekonomi samtidigt som man diskuterar nybilsköp är en smula naivt.

Hoppas och tror att du blir grymt nöjd med bilen Mojja, och du gör helt rätt i att lägga extra pengar på bilen nu när du är ung och inte har ungar etc att tänka på.
Jo precis så tänker jag med.. Enda anledningen igentligen tíll att jag byter bil nu e för att en liten e påväg..

O ska man snacka värdeminskning o kostnader så kan jag tala om att jag förlorat mellan 60 o 70 tusen på detta bytet på 1 år då känns en summa på 25000 inte så hårt.. Tycker man att det e dyrt så ska man abslout inte ens tänka tanken på ett ´nybilsköp då detta e kapital förstörning utan dess like..

Hoppas oxå att jag kommer att bli supernöjd o tackar för att man äntligen fått någon som tänker lite som jag..

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av niz_se
Visst är 24 500:- mycket pengar!
Men jag tycker nog att man får en del för dem också...

Så här ser en utvald (relaterad) del av min utrustningslita ut, V50 -08:

Alu-fälg 17 Spartacus 4000:-
Lågt sport-chassi 1450:-
Takspoiler 5280:-
Sportratt m. Alu. 4490:-
Växelspaksknopp m. alu 921:-
-----------------------------------------
summa 16 141:-

(vet inte om metallic ingår i R-paketet, annars tillkommer 6900:-)

Så man kan nog säga att det drar iväg snabbt, även utan R-paket!
Och då får jag inte body-kit eller halvskinns-klädsel...

Sen är det helt klart en smaksak vad man vill ha för prylar, och hur mycket man är beredd att betala för dem.
Jag tror att du kommer bli mycket nöjd med din nya fräsiga bil, mojja.
Lycka till!

Personligen tycker jag inte om att de har döpt det till R-Line. Jag tycker det känns missvisande. För mig står "R" för "Race" dvs prestandabil. Och det tycker jag inte att R-Line paketet lever upp till...
Hade passat bättre med Sport-Line eller något liknande.

Nåja, har jag tur så får jag min nya bil i slutet av nästa vecka. 8)
av mojja
niz_se skrev:Visst är 24 500:- mycket pengar!
Men jag tycker nog att man får en del för dem också...

Så här ser en utvald (relaterad) del av min utrustningslita ut, V50 -08:

Alu-fälg 17 Spartacus 4000:-
Lågt sport-chassi 1450:-
Takspoiler 5280:-
Sportratt m. Alu. 4490:-
Växelspaksknopp m. alu 921:-
-----------------------------------------
summa 16 141:-

(vet inte om metallic ingår i R-paketet, annars tillkommer 6900:-)

Så man kan nog säga att det drar iväg snabbt, även utan R-paket!
Och då får jag inte body-kit eller halvskinns-klädsel...

Sen är det helt klart en smaksak vad man vill ha för prylar, och hur mycket man är beredd att betala för dem.
Jag tror att du kommer bli mycket nöjd med din nya fräsiga bil, mojja.
Lycka till!

Personligen tycker jag inte om att de har döpt det till R-Line. Jag tycker det känns missvisande. För mig står "R" för "Race" dvs prestandabil. Och det tycker jag inte att R-Line paketet lever upp till...
Hade passat bättre med Sport-Line eller något liknande.

Nåja, har jag tur så får jag min nya bil i slutet av nästa vecka. 8)

Då får man säga grattis till den nya bilen o hoppas att du blir jätte nöjd. Men jag betalade 3500 för vingen tror jag då den inte ingick i r-line paketet vilket jag personligen tycker e gnidet av volvo.. Sportchassi ingick inte heller utan det fick jag kryssa i extra.

Men jag får ju iallafall en lite uddare bil som sticker ut lite från mängden..

Det största problemet jag har just nu är färgvalet.. Specade om den till silver idag men e osäker på om det e den färgen jag vill ha.

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Larre
mojja skrev:Det största problemet jag har just nu är färgvalet.. Specade om den till silver idag men e osäker på om det e den färgen jag vill ha.
Electric silver eller "vanliga" silver metallic? :D

Edit: jag borde kanske lagt denna fråga i mojjas tråd, :oops: men nu ligger den här... Sorry, niz_se!
Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]