Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Finsken
Hej.
Har en xc60 r-design classic beställd med leverans i mars. Har valt till vinterpaketet med värme i ruta, spolarmunstycken och ratt. Säljaren sa inget om att värmen i ratten inte fungerar med r-design ratten, men märkte nu på bygg din volvo sidan så ändrar den till vanliga ratten om man väljer med värme. Är det faktiskt så att min kommer levereras med vanliga ratten om jag vill ha värme eller finns det i r-design modellen också?
av Björnr
Du det va faktiskt en riktigt bra fråga, har beställt samma som du, måste ringa och fråga imorrn
av KrilleW
Finns ett antal XC60 R-design MY17 på blocket med rattvärme och R-ratten så det finns nog inga skäl för oro :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
KrilleW skrev:Finns ett antal XC60 R-design MY17 på blocket med rattvärme och R-ratten så det finns nog inga skäl för oro :)
Om inte delarna börjar ta slut. Det var väl så med bla. BLIS på V70?
av Finsken
Tack för svaren, var ju skönt att höra att värmen fungerar ihop med r-ratten. Gillar den bra mycket bättre än vanliga så blev rätt orolig redan :roll:
av KrilleW
fjohan82 skrev:
KrilleW skrev:Finns ett antal XC60 R-design MY17 på blocket med rattvärme och R-ratten så det finns nog inga skäl för oro :)
Om inte delarna börjar ta slut. Det var väl så med bla. BLIS på V70?
Ja, anledningen att BLIS försvann från Driver support på V70 var att Volvo gick över från ett kamerabaserat till ultraljusbaserat system där sensorerna sitter innanför stötfångaren bak. De ville förmodligen helt enkelt inte använda det nya på en utgående modell. R-designratten används ju i fler bilmodeller än XC60 så har svårt att se i nuläget att de slutar tillverka dessa redan nu. I konfiguratorn så är det fortfarande en R-designratt i om man kryssar i klimatpaketet.
av Finsken
Är från Finland så kan ju vara små skillnader i volvos byggprogram för i den finska versionen byter den till vanliga ratten. Hittade även följande info om r-design ratten från accessories.volvocars.com "“Ratt sport, läder” stödjer inte funktionerna värme och växelpaddlar. Byte från ratt med värme, eller ratt med värme och växelpaddlar, till denna ratt är inte möjligt."
Men har andra fått sina r-design med värme så borde det ju inte vara nåt att oroa sig för.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag har en xc60 My16 R-design och där fick jag inte med någon rattvärme pga sportratten.

Tror dock att detta ändrades lagom till att man lanserade classic-modellerna my17. Har för mig att jag läst det någonstans..

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]