Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej jag har precis gjort detta på min bil och måste säga att jag är nöjd. Tyvärr inte varit så kallt än men det kommer väl. :D Och ja, det är dyrt men kommer säkert var värt det i längden.
skälva värmaren 11225kr monteringssatsen 3900kr samt uppdateringen av bilens system 1400 plus jobbet runt 5000.

Sen måste du ha färddatorn i bilen för att styra värmaren, har du inte det så kostar det mer. Fjärrkontrollen för att styra värmaren tog jag inte med kostade 4000 bara den och räckvidden var bara c:a 600 meter, så jag måste ut ändå för att starta den. Sen kan man lägga till nån mer tjänst som gör att värmare går ytterligare en tid efter stopp (taxibilar har tydligen detta) men slopade den med.

Bilen är en s60-09 aut
plisken65 skrev:Sen kan man lägga till nån mer tjänst som gör att värmare går ytterligare en tid efter stopp (taxibilar har tydligen detta) men slopade den med.
Jepp. Kallas restvärmare och består bara av mjukvara.
Kan rekommendera restvärme, en ypperlig funktion när man sitter i bilen med barn och inte har samvete till tomgångskörning i 20 minuter utanför ICA :lol:

Den använder bara vattenpumpen från värmaren, suger ur vattnets värme och omvandlar till skön varmluft ur kupéfläkten
johnnype skrev:Kan rekommendera restvärme, en ypperlig funktion när man sitter i bilen med barn och inte har samvete till tomgångskörning i 20 minuter utanför ICA :lol:

Den använder bara vattenpumpen från värmaren, suger ur vattnets värme och omvandlar till skön varmluft ur kupéfläkten
Kanske ska be Volvo ladda in mjukvaran för restvärme när de laddar in timer 2 mjukvaran som behövs för GSM-styrningen, är jju alltid kul med fler features i bilen dessutom :D
johnnype skrev:Var det inte jag som programmerade? :D
Stämmer utmärkt det! Är grymt nöjd, allt fungerar klockrent. :D
Har dock inte fått till fjärrstarten via CAN-BOX.

Just funktionen med restvärme har jag börjat uppskatta mer och mer. Perfekt när man t.ex. ska in och handla en snabbis och inte vill brassa igång värmaren. Alltid skönt att komma ut till en varm och go bil!
Eller för all del när man sitter kvar, har slängt av sig jackan och måste vänta på något eller någon i några minuter. :-)-)
Via färddatorn. Tidsinställd start kan också göras via vissa fjärrstarter, t.ex. den jag själv har.
andersuw skrev:Via färddatorn. Tidsinställd start kan också göras via vissa fjärrstarter, t.ex. den jag själv har.
Bara vrida på ringen, och sedan "Read" och "Radera"?
Det är inget som knappas eller visas via stereo-displayen?
Stämmer. Bara färddatorspaken och dess ring/knappar med visning i den lilla displayen till vänster i kombinationsinstrumentet. Stereon är inte inblandad alls.
Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]