Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av LumberJack
Nu vet jag inte hur de skiljer i komfort men min XC60 momentum är tokstötig även med 17" fälgar.
Finns det med four-c fortfarande? Min 4år äldre XC70 summum är komforten 100ggr bättre på. Även den V90 jag hämtade ut i fredags för att ersätta XC60n
Användarvisningsbild
av Derank
Det fins Four-C till XC60 ochså, man jag tyckte inte det gjorde så mycket för komforten. XC70 är 100gånger komfortablare än en XC60, jag gick själv från en V70.

Så bor man efter nån dårlig väg och ska äka nån mil varje dag på den då rekomenderar jag inte ens att man köper en XC60, på tvättbrädevägar i skogen el på is studsar den så man blir galen, nu kör jag mest på asfalterade vägar och då funkar det, men vägskarvar osv kommer att kännas betydligt med än i din XC70.

Så provkör bilen i din vardag noga innan du bestämmer dig. Jag kör 17 på vinter och 18 på sommar och det är ingen större skillnad, dok så kör jag med 2,3bar i sommardäcken, då blir det lite mjukare än de 2,8bar som de var pumpade med då jag köpte bilen
av Icebear
Hej!
Jag skulle gå Summum pga helskinn,elstol,automatisk avbländbar backspegel och skönare åk komfort .
R-Design baseras på Momentum så det blir lite rappare styrning och hårdare chassi + kosmetika.
Ska du lägga till dom sakerna som du får när man köper Summum så blir det lite dyrare.
automatisk avbländbar backspegel 1600kr helskinn,elstol 8000kr keyless 7000kr=16600 kr
Den snyggaste R-design tycker jag var modellår 2013 då den skilde sig markant i utseende mot summum men
nu ser man knappt någon skillnad förutom några svart plastbitar i fronten ,svart grill och runda sugrör där bak :???:
R-Design påmmer lite om Ford Kuga tyvär :roll:
Bilagor
280px-Ford_Kuga_front_20081206.jpg
280px-Ford_Kuga_front_20081206.jpg (13.05 KiB) Visad 2805 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
R-design är såklart snygg att titta på! Dock vore det ultimata Summum med Inscription-paketet (riktigt sköna stolar!) och Polestar avgassystem. :-)-)
av Zezlot
Icebear skrev:Hej!
Jag skulle gå Summum pga helskinn,elstol,automatisk avbländbar backspegel och skönare åk komfort .
R-Design baseras på Momentum så det blir lite rappare styrning och hårdare chassi + kosmetika.
Ska du lägga till dom sakerna som du får när man köper Summum så blir det lite dyrare.
automatisk avbländbar backspegel 1600kr helskinn,elstol 8000kr keyless 7000kr=16600 kr
Den snyggaste R-design tycker jag var modellår 2013 då den skilde sig markant i utseende mot summum men
nu ser man knappt någon skillnad förutom några svart plastbitar i fronten ,svart grill och runda sugrör där bak :???:
R-Design påmmer lite om Ford Kuga tyvär :roll:

Jo det är ju som du säger att man får ju mer utrustning för pengarna. Men som sagt ställer in stolen 1 gång om året cirka och keyless för mig är bara ännu en extra sak som kan krångla... säkert smidigt om man vänjer sig vid det men inget jag vill betala något extra för.

R design har man ju alltid utseendet vilket man kollar på varje dag.
Du har myclet snyggare slutrör tillsammans med en mycket tuffare front. Sen har du ju special stolar i mocka som är extra förstärkta, sido paneler i mocka och sportratt. Tillsammans med snabbare styrväxel och lite sänkning. Så undrar om det hade blivit billigare om man istället "plussat på" R-designen tyvärr men förstår hur du menar!
Användarvisningsbild
av Derank
Summum med sportchassie och sportstolarna tog jag. Men det är ju en personlig åsikt. Jag gillade helt enkelt inte utseendet på r-design. Hade föredragit en oceanrace om det hade funnits då jag handlade pga den snygga inredningen.
av Zezlot
Derank skrev:Summum med sportchassie och sportstolarna tog jag. Men det är ju en personlig åsikt. Jag gillade helt enkelt inte utseendet på r-design. Hade föredragit en oceanrace om det hade funnits då jag handlade pga den snygga inredningen.
Ja ne smaken är ju som baken, själv är jag helt såld på mockastolarna och den lite mer elaka fronten, sen gillar jag den röda färgen så det är väll därför jag väljer rdesign :D
DennisCA's Volvo 850 -97

Skärmarna tillbaka monterade. https://i.img[…]

Någon som hunnit testa om detta har blivit b[…]

Missljud V60 T3 2012

Hej, Har en v60 T3 2012 med ett missljud som g&au[…]

Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]