Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jago
Som sagt..köpte en V70r awd aut -98 med rasad motor. Sitter en b5234t6 i men undrar nu om jag kan köpa någon annan variant. Tex en b5234t3 eller t8? Skiljer det blockmässigt för anslutning av låda?
Tittar jag tex på artnr på blocket för aut och man så skiljer det.
Vad är eg skillnaderna på t3,t4,t6 osv osv? Är det bara turbon och mjukvara?
Så min fråga är eg bara: vilken motor ska jag köpa?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av TommyP86
Ja det skiljer mellan awd och fwd om man ser till blocket. Det är lite fräst för att vinkelväxeln (har jag för mej) ska gå fri. Men det ska gå att slipa av det med vinkelslip om du inte är allt för spänd över sånt. Tänk också på att köpa ett block från minst 97 för det kan saknas fästen till diverse. Om det är nåt mer som skiljer minns jag inte isf.

Ang t3, t4 etc.
Om motorn är av den gamla typen med mek spjällhus och fasta kammar är de likadana förutom turbo och spridare.
Du kan exempelvis ersätta en b5234t3 (manuell s70 t5) med b5234t5 (automat 850r).
Användarvisningsbild
av Jago
Tack för svar. Men då kan jag vara ganska lugn då. Slipa lite i blocket är jag inte känslig för alls så länge jag får den att fungera. Just t6 varianten växer inte på träd så därav frågan...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det här var 2010 som jag pillade med det, så det vore bra om nån kan verifiera så att säga. Lite osäker på om det är extra fästen för awd, men då var det oavsett lösligt för jag har gjort det

Med tanke på däckdimentionen bör d[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]

Koppla in Isudar carplay

Hade exakt samma problem. Hittade kablarna i golve[…]

Jag är tveksam. I landet Sverige älska[…]