Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ola_volvo
Skulle ha tag på ett stödlager till min V70 AWD, åker in till davidsson och frågar dom i butiken och då säger dom efter ett tags letande, den finns inte som lös del så du måste nog köpa hela kardanen!!! Va säger jag det kan ju inte stämma, jo så är det tyvär säger dom men du kan ju leta upp en begagnad!!!

Man ska väll inte behöva köpa begagnade delar när bilen är mindre än 10 år för då ska dom ha nya delar att sälga, specielt om det är slitage delar.

Skulle inte förvåna mig om dom säger till mig att byta hela bakaxlen när man kommer in och vill byta bakdäcken!!!!!!

Finns det någon här som kan hjälpa mig med detta så vore jag extremt tacksam, jag har varit på både davidsson här i Alvesta och växjö men jag fick samma svar. Tänkte om det fanns någon som vet vad han snackar om för det gör dom inte på davidsson i alla fall. Eller om ni vet vart jag ska ringa.

Tar gärna begagnade delar också
Användarvisningsbild
av ketto
ja vet att de finns att köpa löst nånstans men kommer inte ihåg var!
Har läst de på ett annat forum!

Priserna är hutlösa när de gäller till AWD!

VO 8602678 Vinkelväxel bytes Pris: 9625 kr

VO 9143907 Viscokoppling Pris: 13187 kr

VO 8251397 Slutväxel (bakaxel) bytes Pris: 21750 kr
av *pettson*
ola_volvo skrev:Skulle ha tag på ett stödlager till min V70 AWD, åker in till davidsson och frågar dom i butiken och då säger dom efter ett tags letande, den finns inte som lös del så du måste nog köpa hela kardanen!!! Va säger jag det kan ju inte stämma, jo så är det tyvär säger dom men du kan ju leta upp en begagnad!!!

Man ska väll inte behöva köpa begagnade delar när bilen är mindre än 10 år för då ska dom ha nya delar att sälga, specielt om det är slitage delar.

Skulle inte förvåna mig om dom säger till mig att byta hela bakaxlen när man kommer in och vill byta bakdäcken!!!!!!

Finns det någon här som kan hjälpa mig med detta så vore jag extremt tacksam, jag har varit på både davidsson här i Alvesta och växjö men jag fick samma svar. Tänkte om det fanns någon som vet vad han snackar om för det gör dom inte på davidsson i alla fall. Eller om ni vet vart jag ska ringa.

Tar gärna begagnade delar också
jadu volvo har iallfall inte lagret löst tyvärr..men det är ju bara skamligt och inget annat..
Användarvisningsbild
av ola_volvo
ketto skrev:ja vet att de finns att köpa löst nånstans men kommer inte ihåg var!
Har läst de på ett annat forum!

Priserna är hutlösa när de gäller till AWD!

VO 8602678 Vinkelväxel bytes Pris: 9625 kr

VO 9143907 Viscokoppling Pris: 13187 kr

VO 8251397 Slutväxel (bakaxel) bytes Pris: 21750 kr

:( ajdå men släng iväg ett mail om du kommer på det
av ArchAngel
Jag har oxå problem med vibrationer och misstänker stödlagret. Var under idag och kände på kardan och den gick ju att rucka lite upp o ner, men vad är normalt? Det ska väll inte va helt stumt?
Användarvisningsbild
av ketto
nej, de ska inte va helt stumt vid stödlagret! Lite flex ska de vara. Kolla noga efter sprickor i gummit... Eller gummibitar som är borta!
Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och vä[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]

Kolla så luftningsskruven på brän[…]