- lör 28 jan 2017, 21:41
Sen kommer ju såklart problem nr 2. När de skall återmonteras så jag jag inget mothåll mot motorutrymmet. När jag trycker på kopplingarna så far bara rören in mot motorn så att säga.
Att komma åt och hålla på insidan med någon form av polygrip eller liknande verkar minst sagt svårt. Det borde inte vara såhär svårt rent spontant.
Lassebus skrev:Tack! jag fick snurra av dem. jag kunde inte dra rakt ut i öppet läge av någon konstig anledning.wendtan skrev:Jag undrar hur jag får loss de ljusgråa fästena till kylarslangarna för bränslevärmaren? Tacksam för hjälp samt snabbt svar.
Du vrider på dem så att den lilla fyrkantiga "pinnen" i den rektangulära skåran hamnar i motsatt ände. Dvs du vrider dem motsols.
De kan vara riktigt tröga. Sen är det bara att dra loss. (Har bytt flera värmare och gjort som så)
Sen kommer ju såklart problem nr 2. När de skall återmonteras så jag jag inget mothåll mot motorutrymmet. När jag trycker på kopplingarna så far bara rören in mot motorn så att säga.
Att komma åt och hålla på insidan med någon form av polygrip eller liknande verkar minst sagt svårt. Det borde inte vara såhär svårt rent spontant.
Min: V60 T6 Recharge MY21
Fruns: V70II Classic Sport MY16
Fruns: V70II Classic Sport MY16