Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
petherf skrev:Och laddar man in polestar på ny bil borde handlaren ordna med besiktningen
Har du kollat om de gör det eller gissar du?
Monteras t.ex. dragkrok blir bilen reg.besiktad.
Användarvisningsbild
av Kriegarn
Värt varenda krona. Jag valde mellan D4 och D5 och prisskillnaden var trettiofemtusen! Polestar ett år senare kostade 6900:- Hästkrafterna är INTE det viktiga - bilen blir OPTIMERAD! Regbesiktning är självklar om man vill vara säker på att försäkringen skall gälla - inte värt besparingen 800:-

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av keroan
petherf skrev:Man får väl fråga när det blir dags, dragkroken ska väl ändå besiktas
Behöver man verkligen registreringsbesikta montering av dragkrok numera på personbilar?
Har för mig att det kravet slopades 2013...
av Favazza
AndS skrev:Du får ett intyg av Volvo och sedan bokar du tid för regbesiktning, är bara en formalia som tar 5-10min.
Vad är det för intyg? Det som kommer från Polestar efter att man registrerat sin produkt?
Något annat intyg har jag inte fått.
av para
Det är ett intyg från Volvo Personvagnar, "Tillverkarintyg om förändrad motoreffekt"
Användarvisningsbild
av fjohan82
Har inte läst igenom hela tråden, men på Transportstyrelsens hemsida står det, när den är reg.besiktad, under Tilläggsinformation:
Textkod
T31B MOTORN ÄNDRAD
av AndS
Favazza skrev:
AndS skrev:Du får ett intyg av Volvo och sedan bokar du tid för regbesiktning, är bara en formalia som tar 5-10min.
Vad är det för intyg? Det som kommer från Polestar efter att man registrerat sin produkt?
Något annat intyg har jag inte fått.
Jag fick det på verkstan där de gjorde uppdateringen, men det är ju 8 år sedan så rutinerna kan ha ändrats.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden