Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
WallEnberg skrev:Ytterligare frågetecken att räta ut: vilken automatlåda sitter i Xc70? Trodde det alltid var geartronic, men läste i en annons att en Xc70 awd hade powershift.
Har de bytt på senare år?

Någon AWD med powershift har det aldrig funnits vad jag vet.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nej, det är momentomvandlarautomat i XC70 med fyrhjulsdrift. Annars också, för den delen.
av Lövet
WallEnberg skrev:Ytterligare frågetecken att räta ut: vilken automatlåda sitter i Xc70? Trodde det alltid var geartronic, men läste i en annons att en Xc70 awd hade powershift.
Har de bytt på senare år?
Felskrivet i den annonsen. Det är samma konventionella automatlåda i alla XC70II
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Lövet skrev:...eller vilja ha manuell låda och fyrhjulsdrift :)
De har du väldigt rätt i :oops: jag blev ju tvingad att gå på XC70 för att slippa automaten då den är tvång på V70.
Användarvisningsbild
av snepo
VolvoB20 skrev:
Lövet skrev:...eller vilja ha manuell låda och fyrhjulsdrift :)
De har du väldigt rätt i :oops: jag blev ju tvingad att gå på XC70 för att slippa automaten då den är tvång på V70.
Slippa automaten. Bästa upffinningen som gjorts på bilsidan. Automatlåda. Haft automat sen 2003,kommer aldrig mer köpa manuell. Lika bra som automatisk klimatanläggning. Ställ in temp en gång,sen står den rätt alltid. Behöver inte vrida på några vred.
Användarvisningsbild
av apersson850
snepo skrev:Kan man ta bort all plast på utsidan? Eller blir det hål i karossen?
Tvätta med lite "arg" avfettning, så ramlar plasten bort av sig själv sen.
Användarvisningsbild
av snepo
apersson850 skrev:
snepo skrev:Kan man ta bort all plast på utsidan? Eller blir det hål i karossen?
Tvätta med lite "arg" avfettning, så ramlar plasten bort av sig själv sen.
Och utan plasten,är den som en V70?. Då kan jag tänka mig att köpa en sån. JAG TYCKER PLASTEN SER FÖR JÄVLIG UT. Det gäller alla märken inte bara Volvo. Audi Skoda mm,som har detta skit påklistrat. Ser ut som Biltema kit. Köpa en bil för typ en halvmiljon,med påklistrad plast. Nej fy f-n
av Lövet
Köp en V70II AWD istället. Problemet löst.
Användarvisningsbild
av snepo
Lövet skrev:Köp en V70II AWD istället. Problemet löst.
Är den lika hög som xc70? Jag bara undrade ,jag vill inte ha nåt av det. Åker stjärna igen. Trivs myvket bättre med det
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]