Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Glenn3
EMartler skrev:
Glenn3 skrev:Min har precis blivit färdigbyggd!! :D Bild

Stod hela tiden att den skulle tillverkas v.10 men idag fick jag mail om att den var färdigbyggd. Då kanske man får den innan man sticker till fjällen! (B)
Var hittade du planerad tillverkning? :) Jag hittar bara planerad leverans på sidan.
Jag får min via VolvoBil, tjänstebil, och när jag kollar leveransstatus på deras hemsida så står det "Leveransveckan som anges här är 'klar bil från fabrik'.", antog då att leveransvecka 10 innebar att den skulle tillverkas v.9 eller v.10, iaf i anslutning till v.10.
av linnnet
Då klev min XC60 D4 AWD från 'Orderlagd' till 'byggd i Gent'. Beställdes 21/11 (ersatte troligtvis en beställning som gjorts redan 31/10) och har planerad leverans v9.
av KrilleW
Göte skrev:V90 T5 på Torslanda banan lite 70-130 acceleration under körningen och jag tycker inte han behöver kämpa mot torque steer, ser ingen antispin lampa tändas heller.

Hade han inte haft bägge händerna på ratten så skulle jag vara bergsäker på att han satt och drog en handtralla. Maken till flåsande... :shock:
av ak84
Om man har beräknad leverans v10 när börjar dom då bygga bilen och hur lång tid räknar man med att bilfirman skall ha bilen?
av matthh
Nästan alla som jag har sett tidigare så har det legat ca 3,5 veckor innan leveransveckan.
Leveransveckan är med största sannolikhet beräknad datum för leverans till ÅF + 14 dagar och tillverkning ligger någonstans runt 10 dagar före leverans till ÅF.
Inga exakta värden så klart, men har stämt för många, inkl. mig själv
av ak84
matthh skrev:Nästan alla som jag har sett tidigare så har det legat ca 3,5 veckor innan leveransveckan.
Leveransveckan är med största sannolikhet beräknad datum för leverans till ÅF + 14 dagar och tillverkning ligger någonstans runt 10 dagar före leverans till ÅF.
Inga exakta värden så klart, men har stämt för många, inkl. mig själv
Tack!
Har man tur kanske man hinner få den helgen v9, åker till fjällen helgen v10. Har svårt att hämta den under veckan då firman ligger 25 mil bort.
av Göte
Volvo har transport problem från Gent fabriken och det är många bilar som sitter fast där, min bil blev byggd i mellandagarna och skall levereras första veckan i mars enligt den info jag fick idag. Tydligen ett lotteri vilka som skeppas, då nya bilar kan gå direkt medans bilar som väntat får stå.
av tkntkn
linnnet skrev:Då klev min XC60 D4 AWD från 'Orderlagd' till 'byggd i Gent'. Beställdes 21/11 (ersatte troligtvis en beställning som gjorts redan 31/10) och har planerad leverans v9.
Lyckost! Jag beställde samma dag som
dig och har v15.

Undrar om det beror på att jag var tvungen att välja bort AWD. Tänkte om de måste ställa om fabrikslinjen när det ska in en FWD istället för AWD.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av linnnet
tkntkn skrev: Lyckost! Jag beställde samma dag som
dig och har v15.

Undrar om det beror på att jag var tvungen att välja bort AWD. Tänkte om de måste ställa om fabrikslinjen när det ska in en FWD istället för AWD.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tror dock som sagt att den ursprungliga ordern från min ÅF lades redan 31/10. Och när jag sedan lade min beställning 21/11 så tog de genvägen via ordern från den 31/10... :-)-)
  • 1
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 203

Hej Jag har några mindre lackskador på[…]

Kopplingspedal knarrar

Knarret är tillbaka, så det kommer och […]

Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]