Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pelleplutt
Autoavbländande speglar skulle jag definitivt ta, jag har det bara i backspegeln nu inte sidospeglarna och det händer att jag blir bländad via dem.
av tkntkn
Helblodsprinsen skrev:Lite off-topic här.

Någon av er som beställt som kommer ha förmånsbil?

Hur funkar det med förmånsvärdet, dras det automatiskt på min lön från löneadmin eller måste jag själv sköta detta vid deklaration?
Jag har förmånsbil.

Förmånsvärdet läggs som brutto på din lön, därefter betalar du skatt på din totala bruttolön. Det här sköter din löneadmin. En XC60 ligger på 4000- 6000:- SEK i förmånsvärde beroende på utr och modell . Du landar väl på ca 2400:- till 2900:- i "bankomatpengar skulle jag tro.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av wenne87
Då var den beställd!
Min första nya bil, och min första Volvo!

Bor i innerstan och av alla grannar att dömma så behövs en SUV för vägarna här då alla verkar ha det...=)
XC60 R Design, D4 AWD Bursting Blue
Teknikpaket
Lastpaket
Klimatpaket VOC
Legia vinterfälg 18"
Uppvärmda spolarmunstycken, Vad ska man ha det till egentligen??=)
DAB prep.
Stänkskydd
Backspeglar avbländade
Fri service 3 år

Det mesta ingår ju i paketen, är det något jag missat som "måste" till?

Betalar 395.000.-

Hursom är jag supernöjd och det känns riktigt bra!
Tror säljaren är ännu nöjdare då jag skiftat från Summum osv samt nog skickat in i alla möjliga färger.. Men såg en blå idag och den är grym!=)
av pelleplutt
Elstol och Keyless Entry & Start är de "måsten" jag kommer på spontant. :)
av KrilleW
Varför är det så många som väljer DAB? är det verkligen något att ha?

Håller med ovanstående talare, elstol och keyless är bland de viktigaste tillvalen av alla.
av grålle1
Håller också med, har man alla paket så ingår det mesta, men annars: keyless och elstol om man inte har Summum...
Sen en smaksak, men jag tycker XC60 är lite för tungstyrd, valde progressiv servo och är supernöjd med det, även nöjd med växelpaddlarna så man enkelt kan aktivt motorbromsa om man nu vill det!!
av pelleplutt
Det är ju bara förberedelse för DAB, det kan vara vettigt tycker jag ifall andrahandsköparen vill lägga till det i efterhand. :) Jag hade önskat att första ägaren till min S80 i alla fall hade valt "Förberedelse RTI" istället för att strunta i det helt.
av KrilleW
Nu är det ju visserligen bara 500kr det kostar för att få denna förberedelse, men jag hade aldrig någonsin betalat det för att gynna den som köper bilen efter mig. Det lär ju påverka andrahandsvärdet med ungefär 0kr också.

När jag köper en ny bil så gör jag det för mig själv, och inte för vad Sixten vill ha om tre år ;)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]