- ons 25 jan 2017, 18:44
Freelance skrev:Ansluter mig till gruppen av missnöjda ägare.Detta låter allt annat än bra. Om säljarna är kassa, vad säger deras chef om detta? Då Bilia är en stor organisation, så bör de vara intresserade av att höra hur dåligt just denna anläggningen hanterar sina kunder. Vilken Bilia-anläggning är det som du köpt bilen hos?
Har haft bilen V90 D4 AWD i en månad nu och stör mig på alla dessa små fel nämnda i tråden.
Backkameran – skulle vilja träffa den designern som kom på placeringen. Den är oanvändbar 1 dag efter tvätt. Behöver putsa den varje dag … På VW så är den automatisk infällbar men Volvo ville spara pengar …
HUD – behöver justera om positionen väldigt ofta, ibland kommer den ihåg den med ofta så nollställs justeringen utan anledning.
VOC – vilket skämt . Appen funkar när den vill. Fjärrstart funkar ibland men appen visar att det var misslyckat. Parkeringsklimat funkar inte pga dålig batteri.
Batteriet – det finns redan så mycket I tråden om detta, kan bara instämma med alla … Bryr mig inte om det är bug eller underdimension när man inte kan komma in i bilen efter urladdning …
Har egen garage och igår lämnade jag nyckeln i bilen. Bilen låser sig själv av okänd anledning och det gick inte att öppna dörrarna. VOC funkade inte heller denna gången. Tur att jag var hemma så jag kunde hämta reservnyckeln och öppna. Varför låser sig bilen med nyckeln i???
Liten bränsletank med hög förbrukning vid stadskörning, snittar över 10L hela tiden …
Vidare så har säljarna på Bilia varit så arroganta att jag kommer aldrig mer att köpa en bil av de. Vi har alla upplevt både lågkonjunktur och bra tider som nu men sådan behandling har jag aldrig fått som kund. Volvo får verkligen jobba med kvalitén och sina återförsäljare då nuvarande nivå motsvarar Dacia och inte en bil för ~500.000
V90 Cross Country 2018 T5 AWD