Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvopowertrain
Vad anser ni om denna offert och hur tror ni att prisbilden blir på begagnat marknaden när nya XC60n kommer. Var egentligen ner till handlaren för offert på S/V90 T5 och handlaren sa att det var kampanj på XC60 D4 Classic Momentum. Är Volvoanställd så det är priser med rabbat.

XC60 Classic Summum: 319600kr
Metallic : 6720kr
VOC :1000kr
Vinterhjul kampanj :0kr
Klimatpaket kampanj :0kr
Summa :327320kr

Gillar egentligen inte diesel trots att jag har ägt ett par stycken,men känns som man får mycket bil för pengarna. Hur hade ni resonerat +/- tex 6-stegs auto, gamla motorn, framtida skatter, förbud mot dieslar i storstäder, ny modell, el och hybridbilars framfart mm.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Du skriver både Momentum och Summum? Automatlåda är väl också fri på kampanj?
Är det Summum så är det ett mkt bra pris på XC60.
av wenne87
Jag tror det är ett standardpris utifrån de offerter jag har fått sista dagarna på XC60, så är du anställd så kanske du antingen borde ha mer rabatter, eller så är priserna nu såpass pressade att det inte går att sänka mer?
av AdrianH
Är det fortfarande 15% rabatt på nybilsköp för anställda? var snack för ett tag sen om att minska ner det till 12-13%

Jag tycker iaf att priset ser bra ut!
av Volvopowertrain
15% rabatt på nya XC-och Cross Country bilar, på gällande marknadspriser. Dock förutom på XC90 och V90 Cross Country som har 13% rabatt. *
13% på nya S- och V-modeller. *
Upp till 10% rabatt på begagnade bilar på gällande marknadspriser
Priset jag har fått på XC60n tycker jag är ok, men tror ni att den blir som ett blysänke på beg-marknaden när nya XC60n kommer med tanke på att det är en gammal modell med den gamla aut och den gamla robusta men törstiga dieselmotorn? Eller tror ni att prisskillnaden är så stor att den står sig ok och att den då vänder sig till en annan kundkrets? Hur tror ni att dieselbilar står sig om 5år i och med el/hybrider i "Svenssonbilar"?
Användarvisningsbild
av Derank
Volvos xc modeller har ju i alla tider varit överprisade på begmsrknaden och lär så vara om 5år ochså
av KrilleW
Jag tror faktiskt att XC60 kommer ha ett ganska bra bevarat andrahandsvärde även om den nya kommer. Dels därför att den är så populär som den är idag, men jag tror även (min egna spekulation) att den nya inte kommer rikta sig mot exakt samma kundgrupp. En jämförelse är att titta på V70 som ersattes av V90. Såvitt jag vet så håller priserna rätt jämn nivå på V70 ännu, och mycket beror på att man riktat sig mot en ny kundgrupp.

XC60 innan faceliften kom ser mycket omodernare ut på insidan och har enligt mig ett fult yttre med. Den håller sig fortfarande bra i värde, speciellt R-design.

Hur dieselbilar står sig om 5 år är riktigt svårt att spekulera i. Utvecklingen går oerhört snabbt framåt så jag tror personligen att vi kommer få se mindre diesel framöver. Dock så är diesel oerhört populärt i Sverige idag och jag har svårt att se att det skulle ske något radikalt de närmaste åren på den fronten.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]