Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
rrc54135 skrev:
Gorban skrev:Ja det här mjukvarufelet introducerades vid novemberuppdateringen av mjukvaran. För oss som kör lite mer så visar sig felet genom att värmaren och fjärrstarten via VOC inte fungerar då bilen varnar för låg laddningsnivå.
Men jag hoppas att man inte levererar nya bilar med det mjukvarufelet, eller...?
Jo novemberversionen av mjukvaran är den som gäller fram till nästa större uppdatering i maj. Men en fix till laddningsproblemet är på G.
av Flajjan
Göranson skrev:
Flajjan skrev:Vilken märklig försening och framförallt märklig hantering..

Lite OT: Blir VÄLDIGT intressant att se hur bilsäljarna kommer att hantera nästa lågkonjunktur.. Tror inte många bilnasare kan stava till orden: Kundvård och följa upp/jaga kunder..
Väldigt OT: Jag tror att du och jag hänger på ett annat forum som har med lite mer "vågiga" fortskaffningsmedel att göra... dock så har jag annat nick där.
Hehe, världen är bra liten.. Vad heter du på CM/BL?
Användarvisningsbild
av Wibe
Flajjan skrev:Shit vad trist på helt nya bilar.

Jag är imponerad av tålamodet ni har. Själv hade jag/kommer jag ta en taxi hem och ringa till Bilia i mitt fall säga att bilen står där den står och att antingen så har jag bilen hemma dagen efter eller så får dom ordna en lånebil till mig. Detta var jag MYCKET tydlig med när jag försökte avbeställa bilen som snart kommer.

Samma sak kommer jag göra om bilen stannar av någon anledning, jag har inte för avsikt att sitta och vänta på en bergare - tiden finns inte riktigt..
Varför ville du avbeställa? På grund av de fel som modellen verkar ha eller andra personliga själ?

Men jag antar att det går att avbeställa men till en kostnad eller?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Göranson
Flajjan skrev:
Göranson skrev:
Flajjan skrev:Vilken märklig försening och framförallt märklig hantering..

Lite OT: Blir VÄLDIGT intressant att se hur bilsäljarna kommer att hantera nästa lågkonjunktur.. Tror inte många bilnasare kan stava till orden: Kundvård och följa upp/jaga kunder..
Väldigt OT: Jag tror att du och jag hänger på ett annat forum som har med lite mer "vågiga" fortskaffningsmedel att göra... dock så har jag annat nick där.
Hehe, världen är bra liten.. Vad heter du på CM/BL?
Du har PM
av Flajjan
Wibe skrev:
Flajjan skrev:Shit vad trist på helt nya bilar.

Jag är imponerad av tålamodet ni har. Själv hade jag/kommer jag ta en taxi hem och ringa till Bilia i mitt fall säga att bilen står där den står och att antingen så har jag bilen hemma dagen efter eller så får dom ordna en lånebil till mig. Detta var jag MYCKET tydlig med när jag försökte avbeställa bilen som snart kommer.

Samma sak kommer jag göra om bilen stannar av någon anledning, jag har inte för avsikt att sitta och vänta på en bergare - tiden finns inte riktigt..
Varför ville du avbeställa? På grund av de fel som modellen verkar ha eller andra personliga själ?

Men jag antar att det går att avbeställa men till en kostnad eller?

Jag ville avbeställa för jag hörde om så mycket stök med Volvos nya bilar.

Jag beställde en Volvo S60 2001, precis när dom kom. Biljäveln hade jag i 9 månader, 12 ggr var den inne på verkstad. Sen gjorde jag en dålig affär och bytte mot en annan bil. Händer det samma sak idag blir det principiellt en tingsrättsförhandling innan jag igen gör en dålig affär.

2004 släppte Audi den nya A6an det tyckte jag om, den var det också stök med.. Där bytte Audi in bilen för leasingvärdet och jag kunde byta bil utan extra kostnader..

Därför tänkte jag avboka mitt infall att köpa en ny snygg bil.. Vi får se, jag hoppas självklart att det inte blir lika mycket stök som för många andra, energin finns lixom inte att kladda.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Har tanken någon gång passerat att du gör samma sak om och om igen. En ny modell på ny plattform är sällan som ett urverk.
av Pekå
Om man vill gardera sig mot småfel borde nog den mest driftsäkra o beprövade modellen vara Xc60. Dessutom med riktigt bra kampanjer.
av Jacobsson
Jag har haft min bil sedan december helt utan problem. Har också köpt in två V90 till företaget som inte heller har några problem ( lev december och januari)
Jag använder voc varje dag och ibland flera gånger varje dag, kör både längre men oftast korta sträckor.
Ser bara plus i mitt bilägande.
Jag hoppas fler får samma upplevelse för det är riktigt skönt att slippa strul.
Jag tillhör annars kategorin som gärna driver igenom mina synpunkter vid problem men det är otroligt krävande och skönt att slippa.
av Flajjan
TommyP86 skrev:Har tanken någon gång passerat att du gör samma sak om och om igen. En ny modell på ny plattform är sällan som ett urverk.
2 gånger på 17 år känns knappast som gång på gång. Jag har kollegor som köpt nya modeller av bilar utan att ha haft nämnvärt med problem..
av macattac
Flajjan skrev:
TommyP86 skrev:Har tanken någon gång passerat att du gör samma sak om och om igen. En ny modell på ny plattform är sällan som ett urverk.
2 gånger på 17 år känns knappast som gång på gång. Jag har kollegor som köpt nya modeller av bilar utan att ha haft nämnvärt med problem..

Flajjan, passa dig....jag hade samma tankar som du och vädrade dem här....det visade sig vara lika illa som att skita i dopfunten eller att publicera muhammed-karikatyrer....du blir lynchad. Volvo är en religion, i vilken Volvo är den enda rätta Guden och alla andra märken är nidbilder som bör brinna i helvetet.....

Hur som helst så hoppas jag att batteriproblemet är löst innan min leverans, v 8-9.....skall åka långt norrut och har ingen större lust att få batteritorsk för att jag försöker tina upp bilen i kylan.
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]