Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av akcol
Finns något "färdigt uttag" att koppla in strömförsörjning? Eller ska man göra en fuling och ta spänning från hel-ljuset? I så fall vad händer med felkoder?
Bilen är en V70 2.5T -07
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Det finns ett färdigt uttag också. Om du vill ha originalknapp i kupen. Effekten på ljusen avgör lite hur lämpligt det är eller om du behöver ett relä ändå.
av akcol
Ok, tack för svar, jo pluspolen är ju lätt hitta, menar något att plugga in sig i som SBergdahl skriver, var hittar jag det? Ledrampen är på 126W
av Lajning
Du ska ha relä, allt annat är fulmeck och kan eventuellt skapa problem längre fram.

Billig variant: Montera relä i motorrummet. Plus från den plint du hittade. Minus till bra jord. Styrsignal lägger du in på tändningskabeln till helljuset. Löd, lägg in på plinten i ljussockeln eller använd en strömtjuv.

Enklast möjliga. Led-rampen lyser ihop med helljuset, alltid.

Billigt men lite krångligare:
Dra signalkabeln från relät in till kupén till en på/av knapp sedan till helljuset.

Dyrt och bättre. Köp orginalkablage för extraljus. Plug and play.
av Alexas
Här står allt du behöver veta:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=127251

Jag monterade LED-ramp med knapp i kupén betydligt billigare än med Volvos kabelsats genom att köpa de kablar och kontakter som behövs lösa från Volvo.

Jag gav 701 kr för alltsammans men då behövde jag köpa 7-i-rad också samt dummyknappar.Om du har en knapp ledig i panelen slipper du det och 300 kr.

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]