Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Krollspell skrev:Ja det vart en kort men otroligt kärleksfull tid med både min första diesel och min XC70 my16 Summum inklusive i princip allt igen, även integrerad batteriladdare. XC70 med summum går otroligt tyst, inte samma vägljud som sportdämparna generar. En bra bil helt enkelt!

Men nu blir det återgång till ännu en T6:a, dock bara en 4 cyl vilket jag inte jublat över men ska man fortsätta vara i Volvostallet så är det ju det som finns bara..

Har inte varit så aktiv på en tid på forumet men väntar vilken vecka som helst på följande bil:

Volvo V90 T6 AWD Inscription
Polestar
Läder Vent Amb/Charc
Onyx Svart Metallic
Paket: Klimatpaket Rattvärme
Paket: Lounge I Pro V90
Paket: Teknik Pro 90
Aktiv Chassi Luftfjädring
Sensus9" PS Bowers Wilkins
Bärkassehållare i lastutr
Digitalradio DAB
Digital-Tv
Panoramaglastak
Park Assist Pilot
Parkeringskamera 360°
Smartphone link Apple
Spolmunstycke eluppvärmda
Svankmassage i framsäten
Volvo on Call
Mörkt tonade rutor
Dekorinlägg Metal Mesh
Insynsskydd automatisk
Aluhjul 10 Spoke 21"
Aluhjul 8-ek Silver DC 20" med vinterdäck
El-drag
Hej!

I lounge ingår Akustikrutor?! Då går inte Digital-TV att beställa för mig. Har du Akustikrutor i din bil?
rale skrev:
Krollspell skrev:Ja det vart en kort men otroligt kärleksfull tid med både min första diesel och min XC70 my16 Summum inklusive i princip allt igen, även integrerad batteriladdare. XC70 med summum går otroligt tyst, inte samma vägljud som sportdämparna generar. En bra bil helt enkelt!

Men nu blir det återgång till ännu en T6:a, dock bara en 4 cyl vilket jag inte jublat över men ska man fortsätta vara i Volvostallet så är det ju det som finns bara..

Har inte varit så aktiv på en tid på forumet men väntar vilken vecka som helst på följande bil:

Polestar
Läder Vent Amb/Charc
Onyx Svart Metallic
Digitalradio DAB
Digital-Tv
Panoramaglastak
Park Assist Pilot
Parkeringskamera 360°
Smartphone link Apple
Svankmassage i framsäten
Volvo on Call
Mörkt tonade rutor
Dekorinlägg Metal Mesh
Insynsskydd automatisk
Aluhjul 10 Spoke 21"
El-drag
Hej!

I lounge ingår Akustikrutor?! Då går inte Digital-TV att beställa för mig. Har du Akustikrutor i din bil?
Tjena!

Enligt min orderspec så finns båda med (jag har inte fått bilen ännu..) och min säljare har inte sagt något om den eventuella krocken!?

Tack för infon, jag ska kolla det under morgondagen så det inte blivit något fel eftersom den är nära nu för levereras.. Absolut viktigast är att Akustikrutorna finns där!!
Krollspell skrev:
rale skrev:

Polestar
Läder Vent Amb/Charc
Onyx Svart Metallic
Digitalradio DAB
Digital-Tv
Panoramaglastak
Park Assist Pilot
Parkeringskamera 360°
Smartphone link Apple
Svankmassage i framsäten
Volvo on Call
Mörkt tonade rutor
Dekorinlägg Metal Mesh
Insynsskydd automatisk
Aluhjul 10 Spoke 21"
El-drag
Hej!

Tjena!

Enligt min orderspec så finns båda med (jag har inte fått bilen ännu..) och min säljare har inte sagt något om den eventuella krocken!?

Tack för infon, jag ska kolla det under morgondagen så det inte blivit något fel eftersom den är nära nu för levereras.. Absolut viktigast är att Akustikrutorna finns där!!

Tydligen bytes bakrutorna hos återförsäljaren för att få Digital-TV. Se längst ned på denna sida:
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 97713/2017
Jag fattar inte, vad har laminerade rutor och digital TV med varandra att göra?
Zera skrev:Tar emot denna vackra kärra på måndag, can't wait!
Beställde bilen i slutet av november, Business Advanced med lite extra. 18" på vinter, 20" till sommaren.
Jag har börjat tycka s90 är så sjukt feta. Alltså, det är nog den snyggaste volvon so far.
jcartel skrev:Jag fattar inte, vad har laminerade rutor och digital TV med varandra att göra?
Sannolikt sitter antennen till TV i rutorna.
Sluter mig till skaran som går och väntar :D

Har beställt en V90 t8 Inscription, mussel blue, maroon brown interiör med linear walnut och sportratt med paddlar. Bilen är annars fullspecad med alla tillval som är möjliga till t8 förutom TV. Har även lagt till sportpedaler vilket egentligen inte är möjligt att speca upp, men han skulle fixa det :) Har än så länge valt 20" fälgar med 8 ekrar, men kan hända jag ändrar till nånting annat. Prelimenär leverans runt v28 - men jag är skeptisk att det blir v28 det när den väl får produktionsnr, tror det var lite säljsnack tyvärr - men man kan ju alltid hoppas :)
XC90_Executive skrev:Blir en fin bil! :-)-)

Jag har begärt en offert på en V90 som finns hos en återförsäljare, men ingen har brytt sig om att svara på över en vecka nu :roll:
Det är väl nästan standard idag bland återförsäljarna ;)
Kan hålla med om det som det skrivits om en del i andra trådar här på forumet - att bilarna har haft en ordentlig klassresa, men att det nu är dags för ÅF att göra det samma. Vissa hallar ser ju ut som nån temporär plats man stuvat in några bilar i (dyra bilar numer dessutom), och säljare som glider omkring i fleecejacka. Inget pretentiöst alltså, men ska man sälja bilar som kostar 5-6-7-800k, så bör vissa göra en liten klassresa för att inte tappa potentiella kunder som är vana med lite mer stil.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 48

Normalt på bilar av dessa årgång[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

..Dålig kvalitet? Är det märke[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]