Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
Djungelbrand skrev:Hörde att man från början tänkt att köra sub (samma som B&W) till standardanläggningen men att skillnaden mot B&W blev för liten för att rättfärdiga 30k extra. Tycker ljudet är riktigt bra i standardanläggningen även utan sub. Jag är ändå ganska kräsen och har en redig anläggning hemma. Har inget större behov av att spela så högt i bilen och skall man finlyssna så är det ändå alldeles för mycket andra ljud som stör.

Det ser ju dock riktigt schysst ut men när man pröjsar bilen själv är det kanske lite svårare att svälja den kostnaden bara för att det ser snyggare ut. Sen prioriterade jag det exteriöra mer.
Det finns ju sub att beställa till standardstereon numera men enligt vad jag förstått är den "enklare" än den i B&W. Rätta mig gärna om jag har fel...
Hade lagt till sub först för en kostnad av 4 900 kr, nu ingår ju den i B&W så med den avdragen och 10% på B&W landar man på "låga" 23 500 kr... Som hittat! ??:-/
Användarvisningsbild
av JanneP77
Ny fråga!
Har valt till B&W-stereon men bör/ska man välja Apple Car Play för bästa ljudkvalitet??
Har läst (och hört av min säljare) att Apple Car Play funkar uselt... Vad tror ni? Någon nämnde att det blir bättre ljudkvalitet att köra Spotify via Apple Car Play än via Bluetooth? Får jag samma ljudkvalitet om jag kopplar min iPhone via USB-uttaget med sladd UTAN Car Play? Går det över huvudtaget?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Med sladd ska du få som samma som jag fattat (och testat).
Är du inte väldigt "prylig" av dej och inte kan leva med att det inte är riktigt framme än, så är mitt tips att vänta.
av xayide
Jag har B&W i min xc90 men tycker ljudet är tunt. Det är en FE så den är ganska tidig, kan det finnas barnsjukdomar?
Jag har nollställt allt men är inte alls imponerad. får liksom dra på max bas för att tycka att man ens hör någon bas.Tycker mest det är lite skrikigt.
av bankb
xayide skrev:Jag har B&W i min xc90 men tycker ljudet är tunt. Det är en FE så den är ganska tidig, kan det finnas barnsjukdomar?
Jag har nollställt allt men är inte alls imponerad. får liksom dra på max bas för att tycka att man ens hör någon bas.Tycker mest det är lite skrikigt.
Ljud är ju väldigt subjektivt. Men jag känner absolut inte igen beskrivningen ovan. Du har inte möjlighet att provlyssna i en annan bil för att se om det är någon skillnad? Kanske subwoofern som inte fungerar som den ska?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Gorban
bankb skrev:
xayide skrev:Jag har B&W i min xc90 men tycker ljudet är tunt. Det är en FE så den är ganska tidig, kan det finnas barnsjukdomar?
Ljud är ju väldigt subjektivt. Men jag känner absolut inte igen beskrivningen ovan. Du har inte möjlighet att provlyssna i en annan bil för att se om det är någon skillnad? Kanske subwoofern som inte fungerar som den ska?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har ställt upp subwoofern ett snäpp och i vissa låtar känns det nästan som om man får ett slag i magen när basen går igång. Det är väldigt beroende på hur låten är mixad. Vissa låtar låter väldigt platt och saknar dynamik.
Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]

Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]