Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av phantomblot
Hvem produserer skinnsetene til Volvo? Jeg synes alle bilder viser litt problemer med ujevne eller skjeve stikninger eller skrukkete(vrinklig?) skinn.
av TurboJonte
phantomblot skrev:Hvem produserer skinnsetene til Volvo? Jeg synes alle bilder viser litt problemer med ujevne eller skjeve stikninger eller skrukkete(vrinklig?) skinn.
Det är Johnson Controls/Adient.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
av ehp
falkn skrev:Kan tips om bilderna från bilmässan i Detroit för er som inte har kollat in dem. Många bra bilder på V90 R-Design i Bursting Blue samt interiörbilder.

http://www.caranddriver.com/photo-galle ... esign-form
Fick min Bursting Blue I Fredags, måste saga att jag själv tycker det är den snyggaste färgen på R- design :-)-)
Man kan reglera belysning inne till blå med så allt blir enhetligt haha
T5:an gör bra ifrån sig, bra tryck, men oj vad bakpartiet blir skitigt fort
Saknar även en större tankvolym, klarar fan inte en tank från Stockholm till Malmö
Ångrar bara en sak, och det är 17 tums vinterhjul (pengarna tog slut :( ) ska fixa större till nästa säsong.
av Nordan
ehp skrev:
falkn skrev:Kan tips om bilderna från bilmässan i Detroit för er som inte har kollat in dem. Många bra bilder på V90 R-Design i Bursting Blue samt interiörbilder.

http://www.caranddriver.com/photo-galle ... esign-form
Fick min Bursting Blue I Fredags, måste saga att jag själv tycker det är den snyggaste färgen på R- design :-)-)
Man kan reglera belysning inne till blå med så allt blir enhetligt haha
T5:an gör bra ifrån sig, bra tryck, men oj vad bakpartiet blir skitigt fort
Saknar även en större tankvolym, klarar fan inte en tank från Stockholm till Malmö
Ångrar bara en sak, och det är 17 tums vinterhjul (pengarna tog slut :( ) ska fixa större till nästa säsong.
Så 17" funkar alltså till T5? Enligt min säljare måste det vara minst 18".
av Nordan
SundanceKid skrev:Jo 17" ska funka men han kanske menade utseendemässigt?

Skickat från min Iphone
Har frågat särskilt om 17" till vinterhjulen. Vill ha det för att bilen är en taxi som rullar cirka 6000 mil per vinter med olika förare. Ett 225-däck har bättre vinteregenskaper än ett 245-däck. Skiljer nog en del i pris också.
av Jonathan81
Min volvoverkstad har testat montera 17" originahjul på t5. Det ska enligt dom inte passat så dom fick beställa hem 18"
Så för min del blev det 18"
av Nordan
Jonathan81 skrev:Min volvoverkstad har testat montera 17" originahjul på t5. Det ska enligt dom inte passat så dom fick beställa hem 18"
Så för min del blev det 18"
Märkligt om det går på vissa T5 men inte på andra.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 39
Visa din semesterbil(d)

Det var intressant skogen är full av skrotade[…]

Nyckel till 850 1997

Jag har köpt en bil enligt rubrik och till de[…]

Volvo V40, 2014 eller 2016?