Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, helt plötsligt ser det ut som att Volvo in call har slutat fungera sedan onsdags..
Sista version av appen är från mitten av december enligt Play Store.
Undrar om jag fick en uppdatering till min mobil i veckan.. Samsung S7.

Fick upp att jag ska på service om 4 månader, inte så intresserad av att bli påmind om detta, kan man ta bort det?

V70 D4 -15
VoCn på min V70 D4 -15 funkar utan problem så det är inget systemfel i alla fall. Var får du upp att bilen skall på service om 4 månader? I bilens display? Den påminnelsen brukar inte dyka upp förrän ca en månad innan det är dags.
Tack för svar.
Ja i display, efter bälte påminnelse. For in i service status stor det 4 månader kvar och det stämmer med 24 mån. Bilen har gått 4.500 nu och första service var på 2.9xx typ.

VOC, Ska prova en annan mobil. Provade en Samsungs S6, samma där, ser ut som att allt frysts i onsdags, ingenting i körjournal på hennes heller..
Benji9 skrev:Ja i display, efter bälte påminnelse. For in i service status stor det 4 månader kvar och det stämmer med 24 mån. Bilen har gått 4.500 nu och första service var på 2.9xx typ.
Har du provat att kvittera meddelandet med OK-knappen på färddatorspaken? Och återkommer meddelandet vid nästa körning även sedan du gjort det?
Bara haft bilen i några månader, 2015 modell och abonnemanget är aktivt till 2019.

Symbolen på service kommer tillbaka, står 4 månader och 14500 km kvar..

Ska lämna in bilen tror jag då jag har ett förarsäte som gnisslar..

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]