Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Varför vinner de inga tester då någonstans? Eller menar du att det är en konspiration av medierna?
Användarvisningsbild
av TommyP86
En del japanska bilar är absolut bra, rent livslängdsmässigt. Men komfort och körupplevelse är liksom inte ens på agendan.
Hade jag varit noll intresserad hade jag köpt en avensis eller nåt direkt, teknologin i en sån har testats av andra tillverkare i 20 år innan den hamnar där.
Användarvisningsbild
av snepo
Jag har också haft Honda Accord,fast det var en 1988 och en 1989. Bland de bästa bilarna jag haft,förutom rosten. Behövde inte reparera något under tiden jag hade dem. Bara service. Sen så håller jag med de som tycker att de är tråkiga. Fast det finns roliga japaner också. Typ Nissan GT-R. Dock väldigt dyra att köpa.
av Leafs
Dessa bilar är ju aldrig med i några tester i några medier. I Accords klass testas enbart V60, A4, C-klass och ibland BMW 3-serie mot varandra hela tiden....

Visst, Avensis är trååååkig men en extremt bra bil för sin målgrupp. Accorden är en enormt mkt roligare bil att köra OCH minst lika hållbar. Den är också riktad till en helt annan målgrupp än Avensis. Dock var Accorden väldigt högt prissatt som ny i Sverige.

Nåväl, OT blev det. ;-) Men likväl en intressant diskussion. Jag kan förresten tilägga att min gamla Accord, trots svagt rostskydd enligt Vi Bilägare, var totalt rostfri efter 16000 mil och ganska exakt 6 år. Om man inte räknar lite ytrost på avgassystem och vissa delar av hjulupphängningen. 100% frisk i plåten.
av andersuw
MY2105 är ju svårt att sia om men om du menar D4 MY2015 FWD så har den åttaväxlad automat medan D3 MY2016 FWD har sexväxlad. Båda är nya momentomvandlarlådor som bara används ihop med VEA-motorer.
av Leafs
Är det samma risk för lagerhaveri - multiremshaveri - kamremshaveri på en D4 icke VEA 2014/2015 jämfört med tidigare bilar? Eller lyckades Volvo till slut förstå?
av intruder1400
Leafs skrev:Är det samma risk för lagerhaveri - multiremshaveri - kamremshaveri på en D4 icke VEA 2014/2015 jämfört med tidigare bilar? Eller lyckades Volvo till slut förstå?
Ändrat efter 2012 om jag läst rätt på forumet
av Leafs
Ok. Detta är ett omfattande forum med massor av info. Ibland är det helt enkelt en övermäktig uppgift att kunna sålla och sortera all info.

Så då borde även en D4 5 cyl kunna vara ett alternativ om man absolut av någon anledning känner att man skulle behöva AWD. Ökad vikt, högre förbrukning, högre skatt, sämre(?) automatlåda och avsevärt högre inköpspris är det väl värt för fyrhjulsdrift? 8)
Användarvisningsbild
av joel80
Köp en hybrid istället isåfall.. ;)
Du får med D5an då.. 5cyl.. Men kanske få bra mkt lägre förbrukning.. Nästan ingen skatt och den är också klart dyrare än D4/5 Fwd. ;)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]