- lör 21 jan 2017, 17:30
Jag bytte från 4 ekrad plastratt till läderratt idag som jag hittade på självplock. Kanonlyft för billig penning.
V70 2001. Ratten kom nog från en 2005 v70.
1) lossade minuspolen, väntade 15 minuter
2) Lossade två torx 25 (sitter två skruvar bak på ratten)
3) Airbagen lossnar från ratten men sitter fast i 3 clips som är enkla att ta bort
4) Skruvade av bult (hylsa 18)
Monterade nya ratten i omvänd ordning.
Tyvärr måste jag ha flyttat på navet eller något för ratten satt 90 grader fel. Jag har nu upprepat proceduren med förbättrat resultat men fortfarande en bit att gå. Det måste finnas ett bättre sätt än att gissa sig fram till rätt inställning. Någon som har några tips på hur man ställer in ratten lite smartare.
Sökte på forumet men lyckades nog inte formulera söktermen bra eftersom det bara dök upp tips på att man bör göra hjulinställning och det behovet finns inte.
V70 2001. Ratten kom nog från en 2005 v70.
1) lossade minuspolen, väntade 15 minuter
2) Lossade två torx 25 (sitter två skruvar bak på ratten)
3) Airbagen lossnar från ratten men sitter fast i 3 clips som är enkla att ta bort
4) Skruvade av bult (hylsa 18)
Monterade nya ratten i omvänd ordning.
Tyvärr måste jag ha flyttat på navet eller något för ratten satt 90 grader fel. Jag har nu upprepat proceduren med förbättrat resultat men fortfarande en bit att gå. Det måste finnas ett bättre sätt än att gissa sig fram till rätt inställning. Någon som har några tips på hur man ställer in ratten lite smartare.
Sökte på forumet men lyckades nog inte formulera söktermen bra eftersom det bara dök upp tips på att man bör göra hjulinställning och det behovet finns inte.
- By JHg