Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Tänkte recensera reconden jag gjorde på handbiltvätten i toltorpsdalen mölndal (ligger i anslutning till Q8 macken i Toltorpsdalen Toltorpsgatan 54)

Deras huvud business är manuell biltvätt men de erbjuder även bilrecond, iom att det inte är långt ifrån där jag bor & priset var rätt så tyckte jag att det var värt att testa (har testat deras biltvätt förut & var helnöjd med resultatet jämfört med vissa andra handtvättar). bokade tid att lämna bilen idag kl.08.00 på morgonen & den skulle vara klar vid kl:18.00. Valde att få bilen polerad & vaxad, motortvätt, inre recond = 1600kr.

Första intrycket jag har efter att ha fått tillbaks bilen är att poleringen & vaxningen minsann var helt ok. Inre reconden likaså & motortvätten ser jag inte så stor skillnad på iom att det var rent från början.

Jag hatar att åka kollektivt & när jag lämnade bilen fick jag recond killen till att hoppa in i bilen & följa med hem där jag hoppade ur & han körde tillbaks bilen till reconden. Överenskommelsen var att han skulle köra tillbaks bilen till mig när den var klar & jag köra tillbaks honom. Någonting klickade i kommunikationen där & iom att jag var klantig nog att inte ta numret till reconden (jag hade lämnat mitt mobilnummer men de hävdade att de slarvat bort det....Hhmm.... ). Det löste sig i alla fall för en halvtimma efter att han skulle varit hemma på min gata så skjutsade polarn dit mig.

Kontentan; inget att klaga på vad det gäller jobbet, välgjort & priset var hyffsat (listerna ser ju ut som nya). Om ni lämnar in bilen så var noga med att vara övertydlig i kommunikationen OCH ta deras nummer (numret ser ni på bilden med prislistan).

Regnade som f-n när jag hämtade bilen så bilderna är inte de bästa men hoppas ni ser lite skillnad i alla fall.

Bild

Bild

Bild på bilen innan reconden

Bild

bild efter recond

Bild

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

V60 sliter däck bak

Gör du det själv så enklast och bi[…]