Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Boozer87
Hej. Har Beställt en v90 CC D4 AWD Inscription / Pro.
Har plockat på det lull som jag anser nödvändigt ex, Teknikpkt, klimatpkt,360 kamera, parkass,
VOC, Svart innertak, Sportratt, stylingpkt, stänkskydd + lite till. Har grunnat på detta med ljudet.
Jag vet att B&W Är kanon och allt, men jag tycker att det är för dyrt, iaf för min smak. Har läst alla 23 sidor på denna avdelning
och ändå inte lyckats finna mitt svar.

1. Om man väljer till denna 2x130w bas, drivs den av egen maskin eller kommer man "stjäla" av dem 330w
som förstärkaren har till dem andra högtalarna?

2. Finns det någon här i forumet som har provat en bil med HP + Bas som kan dela med sig om skillnad?

3. Om någon har erfarenheten, kommer man kunna justera den basen separat?

Har beräknad leverans ca v11, har knappt en månad kvar innan den "låser" sig och skulle vara kul att veta om det är värt att läga till?

Tack på förhand
av bankb
Boozer87 skrev:Hej. Har Beställt en v90 CC D4 AWD Inscription / Pro.
Har plockat på det lull som jag anser nödvändigt ex, Teknikpkt, klimatpkt,360 kamera, parkass,
VOC, Svart innertak, Sportratt, stylingpkt, stänkskydd + lite till. Har grunnat på detta med ljudet.
Jag vet att B&W Är kanon och allt, men jag tycker att det är för dyrt, iaf för min smak. Har läst alla 23 sidor på denna avdelning
och ändå inte lyckats finna mitt svar.

1. Om man väljer till denna 2x130w bas, drivs den av egen maskin eller kommer man "stjäla" av dem 330w
som förstärkaren har till dem andra högtalarna?

2. Finns det någon här i forumet som har provat en bil med HP + Bas som kan dela med sig om skillnad?

3. Om någon har erfarenheten, kommer man kunna justera den basen separat?

Har beräknad leverans ca v11, har knappt en månad kvar innan den "låser" sig och skulle vara kul att veta om det är värt att läga till?

Tack på förhand
1. Det är ett separat slutsteg till subwoofern enligt min säljare.

2. Väldigt subjektivt med ljud. Själv landade jag i B&W efter att ha provlyssnat på de tre möjliga valen.

3. Basen går att justera separat även på originalstereon.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Boozer87
Tacksam för det snabba svaret :D Motfråga, gjorde det mycket skillnad om du jämför HP med och utan Subwoofern?
Att det går att justera basen förstår jag, det jag menade var, kan man justera Subwoofern separat?
Exempelvis: Om man vill höja det mesta högt, diskant osv men inte bastonen, för att undvika genomslag, och sen Höja endast
Subwoofern för att jämna ut det? allstå kunna spela högt och med bra bas?

Hoppas ni förstår vad jag menar?

Tacksam för svar
av bankb
Boozer87 skrev:Tacksam för det snabba svaret :D Motfråga, gjorde det mycket skillnad om du jämför HP med och utan Subwoofern?
Att det går att justera basen förstår jag, det jag menade var, kan man justera Subwoofern separat?
Exempelvis: Om man vill höja det mesta högt, diskant osv men inte bastonen, för att undvika genomslag, och sen Höja endast
Subwoofern för att jämna ut det? allstå kunna spela högt och med bra bas?

Hoppas ni förstår vad jag menar?

Tacksam för svar
Jag tyckte det gjorde extremt stor skillnad för ljudkvalitén. Kanske inte så stor skillnad på själva bastrycket.

Har sålt en del hemmaljud genom åren och argumentet, de flesta system kan spela högt. Ett riktigt bra system lyfter fram alla nyanser i musiken även på låg volym. Det tycker jag sammanfattar min upplevelse med B&W stereon.

Aha, då är jag med. Kan inte minnas en särskild nivåreglering för subwoofern, utan endast en "EQ" i standard stereon. Men jag reserverar mig för fel här. Tittade inte alls efter den funktionen.
av Boozer87
Kanske får bli att man väljer till Subwoofern då, det verkar ju som den gör skillnad iaf enligt dig, och då kanske
det blir nått mellanting? Tycker det är konstig att det inte finns mer ingående information.

Tar såklart gärna tips av fler och om någon har eller vet någon som har denna setupen
eller vet vart det står på någon firma ( Västergötland )

Tack!
av rogsme
Aha, då är jag med. Kan inte minnas en särskild nivåreglering för subwoofern, utan endast en "EQ" i standard stereon. Men jag reserverar mig för fel här. Tittade inte alls efter den funktionen.
Jodå, det är separat justering av bas respektive subwoofer.
av rogsme
Jag tycker HP+SW låter riktigt bra. Detaljrikt, kraftfullt och klart! Ännu så länge har jag bara ca 50 mil på bilen, så min erfarenhet är rätt så begränsad. Har inte jämfört med B&W, men personligen har jag svårt att se att det systemet ska vara värt ca 25KSEK ytterligare för en hyffsat krävande lyssnare med någorlunda normal plånbok...

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]