Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buse06
Idag hände något mystiskt med min bakrutespolare: På motorvägen behövdes både fram- och bakrutan rengöras. Fram: Inga problem. Bak: torkararmen gick/går som den ska, men vätskan kommer på framrutan!!
Är detta ett känt fel?
Om man drar spaken åt "fel håll" borde väl inte bakrutetorkaren aktiveras? Det tyckte inte Volvoservicepersonalen heller.

Det vore konstigt om det orsakats av is - dels är det spolarvätska (fryser ju vid - 15 grader) och dels var det + 6 grader i går.
Nåväl på måndag ska Volvo ta det som en garantiåtgärd.
Det är alldeles för mycket som kan gå sönder på en ny bil....Annars är den ju min bästa bil.
Nä, om torkaren startade på grund av att du spolade (det framgick inte helt om den redan var igång när du försökte spola eller ej), då måste du ju ha knuffat spaken på rätt håll.
Intressant.
av Buse06
På ngt sätt hänger det ihop med strålkastarrengöringen. Båda delarna som ska gå ut vid spolning (och gå tillbaks när trycket går ned) hänger slappa och ganska lösa i någon sorts "normalposition". Mycket knepigt..
av Buse06
Ibland är man en riktig korkskalle...Jag hade lyckats blanda ihop spolarvätska och kallavfettning i mörkret och kylan.
Resultatet blev att en del slangar svällde och packningar blev konstiga. :oops: :oops:
Skönt att det blev utrett vad som var fel och att det är lagat. Men så klart, ngt pinsamt...

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]