Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
Fåglar är avundsjuka varelser som helt enkelt inte kan med att någon har en fin och ren bil :lol:
av psi
Väljer mellan onyx black och saville grey, har några dagar kvar ändra. Har en himla beslutsångest.
av MrSthlm
La beställning på Osmium men ändra den till Saville efter att ha haft en XC60 saville när min XC70 var inne på service...riktigt skön lyster i den 8)
av pelleplutt
Måste man putsa som en besatt galning och tvätta 2 gånger i veckan för att Savile ska hålla sig fin?

Jag tvättar inte gärna för hand och orkar på sin höjd åka till maskintvätten 1 gång i månaden…
av Göte
Tycker dom flesta färgerna är fina, men röd är klart den fulaste och passar inte alls på en xc60. Sen är jag inte heller så förtjust i den ljusaste blå och nån brun jag såg.
av MrSthlm
pelleplutt skrev:Måste man putsa som en besatt galning och tvätta 2 gånger i veckan för att Savile ska hålla sig fin?

Jag tvättar inte gärna för hand och orkar på sin höjd åka till maskintvätten 1 gång i månaden…
Haft flera svarta bilar tidigare, absolut krävs det mer än t ex en silvermetallic men putsa som en galning...näääää, sköter man det kontinuerligt är det inte speciellt jobbigt att hålla den fin.

Maskintvätt? Utan borstar? Jag skulle personligen aldrig köra in bilen i nåt med borstar.
av Göte
Har man hus med garage och högtryckstvätt så funkar det bra med svart bil, jag tänkte ta svart eller vit men då det är så vanligt valde jag magic blue istället, har dock bara sett en sån i bilhall med spot lampor på och då såg den skitsnygg ut, frågan är hur den är i vanligt solljus :) Men som vanligt väljer jag det lite udda T5 med ovanlig färg och tänker så att det är bara döda fiskar som flyter nedströms
av pelleplutt
Göte skrev:Har man hus med garage och högtryckstvätt så funkar det bra med svart bil, jag tänkte ta svart eller vit men då det är så vanligt valde jag magic blue istället, har dock bara sett en sån i bilhall med spot lampor på och då såg den skitsnygg ut, frågan är hur den är i vanligt solljus :) Men som vanligt väljer jag det lite udda T5 med ovanlig färg och tänker så att det är bara döda fiskar som flyter nedströms
Jag har några bilder liggande på min S80 tagna utomhus, kan se om jag kan gräva fram dem från gömmorna. :)
MrSthlm skrev:Maskintvätt? Utan borstar? Jag skulle personligen aldrig köra in bilen i nåt med borstar.
Såttin körde jag aldrig igenom en borsttvätt förutom innan jag sålde den, nuvarande Hyundai Tucson brukar jag köra igenom en Circle K där de har borstar i steg 2 för torkning eller nått sånt.

Men hur är Savile jämfört med de andra svart och onyx? Bright silver är snygg, men kanske lite jobbig att få lika om man måste lacka om en dörr…
av Göte
Pelleplutt låter gött att du var nöjd med den färgen, förstår att du kanske valt nåt annat, för jag vill själv ogärna ha samma färg på två bilar i rad :) Märkligt ändå att så få väljer magic blue, var lite orolig att den inte såg bra ut i dagsljus.
av Uljung
Matzz skrev:
Uljung skrev:713 Power Blue Metallic

Är beställd och kan knappt vänta på finingen. Återkommer självklart med bilder och första intryck :)
Härligt Matzz, tack för bilden!! Vad tycker du om färgen nu när du haft bilen ett tag?

Beställde den 13 januari och får bilen levererad om ca 2 veckor, snabba ryck!!

Sent from my iPad using Tapatalk
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden