Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av keroan
Jag tycker inte heller att det är störande att behöva justera på två rattar.
Och varför finns behovet av att justera tempen hela tiden? Minns faktiskt inte när jag justerade senast...
Användarvisningsbild
av Derank
helt idiotisk men det går verkligen inte, jag ar kollat med ÅF, man får göra en fattigmanssynk, en gummisnodd mellan vreden,
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Får hålla med keroan, hur ofta ändrar man temperaturen egentligen :D jag kör på 21,5 året om
av KrilleW
Finns ju inte så mycket att argumentera emot varandra över. Vissa stör sig på det, andra gör det inte.
Tycker personligen det är lite märkligt att en sådan funktion inte finns.

Något jag däremot retar mig gallfeber över är att man måste ha värme på bakrutan igång för att få värme i backspeglarna. Den som kom på den idén borde förutom att få sparken också omyndigförklaras...
av Primus
Jag stör mig på det!!! :lol: Men jag blir överraskad av att ni är flera som inte ändrar temperaturen. Jag tycker man får ratta då och då... Dock är Volvo bättre på det än BMW och VW. På min BMW var det det enda(?) som inte var premium. Inte minst när det var under ett par minusgrader fick man sitta och höja regelbundet under en resa på mer än 30 minuter. Typ började på 20 i Stockholm och landade på 23 i Linköping.
Användarvisningsbild
av Perra83
Eftersom jag ibland har hundarna med mig i bilen har jag valt Hög på fläktjusteringen i menyn. Har en väldigt jämn temp i bilen. Har mellan 21-22.
Är rätt van från tidigare 854 S70 V70 S60 där alla hade 2-zon klimat med två rattar för tempen. Helt okej faktiskt.
Användarvisningsbild
av iigloo
Behöver aldrig ratta på min V60? Tempen håller perfekt och det blir inte fortare varmt eller kallt för att man vrider åt ena eller andra hållet, om det är det ni sysslar med?

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]