Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mazon
Grymt fin inredning. Kan lova att den höjer lyxkänslan rejält. Har haft ljust skinn i en tidigare bil. Nu får jag inte välja det, tyvärr. Tjänstebil, blir svart läder RA00. Lite snik, men anser att nästa steg blir för dyrt.

Ska tillägga! Det är bara vissa jeans som färgar av dig. På 13 000 mil jag körde min bil, var det bara ett par jeans som förstörde sätet. Gick aldrig bort 100%. Så, bara man passar sig med vilka jeans man köper, så är det lugnt. Har dessutom tre barn!

Nästan alla som har skinn, förstår inte att det måste underhållas. Det är inte alls så mycket mer underhåll på ljust skinn. Visst, man ser snabbare om det blir smutsigt.

Nyrengjorda skinnsäten, oavsätt färg, är sjukt mycket skönare att sitta i.
Användarvisningsbild
av Wibe
Haha. Det blir ju inte mkt lättare att välja nu när det är så spridda skurar bland svaren. Hjärtat säger ljust och hjärnan säger mörkt

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
Wibe skrev:Haha. Det blir ju inte mkt lättare att välja nu när det är så spridda skurar bland svaren. Hjärtat säger ljust och hjärnan säger mörkt

Typiskt med alla olika svar ;)

Men är det så många olika svar? Tycker att vi alla verkar vara överens om att det lätt blir fläckar. Men lite oense om det är värt jobbet med rengöringen :)

av pumpnasare
Jag tog ljust på tjänstebilen för att testa(fick ju behandla den mörka på Ocean Race oxå)
Till hösten när jag lämnar tjänstebils träsket och köper privat blir det nog ljust ändå.
I min ålder hamnar jag snart nog ändå i en kolsvart låda

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av V9097
Lite OT:

Med blond läder tycker jag närmast det är ett måste med Linear Walnut dekorinlägg. Det blir grymt snyggt, men kräver Inscription för att kunna väljas tror jag.
av Assar63
Hade blont läder i min senaste V50.
Gjorde misstaget att ha livrem på mig...
Resultatet var en svart fläck som var omöjlig att ta bort.
Summa summarum för mig - ALDRIG mer ljus klädsel.
Om du väljer ljust skin, se till att du har koll på både din och dina passagerares klädsel.
Användarvisningsbild
av Its1more
Jag hade valt blond igen utan tvekan. Ja, jeans avfärgar sig, men det är också lite olika mellan jeans (som nämnts tidigare). Ja brukar göra rent ordentligt 2-3 ggr om året. Däremellan räcker en snabbavtorkning med något lättare medel. Känslan och intrycket är mer värt för mig än att förarsätet är lite skitigt. Det är ju ändå inget du ser när du sitter i bilen och kör:-) Jag står sällan och stirrar ner på förarsätet och grämer mig över skiten. Fram med flaskan och torka rent...

Jag hade helgrå inredning i min förra bil och aldrig mer igen! Det var sååå tråkigt jämfört med blond och matta träpaneler.

Hela kupén blir ljusare och trevligare. Har du dessutom glastaklucka så är valet (för mig) givet. Min fru sa efter att vi bytt bil; "Va ljus och trevlig den är mot den förra. Är den här större inuti?"...

/F
Användarvisningsbild
av Wibe
Assar63 skrev:Hade blont läder i min senaste V50.
Om du väljer ljust skin, se till att du har koll på både din och dina passagerares klädsel.
Vad gjorde du för att försöka få bort det?

av Assar63
Wibe skrev:
Assar63 skrev:Hade blont läder i min senaste V50.
Vad gjorde du för att försöka få bort det?

Jag köpte Volvos medel.
När inte det funkade letade jag rätt på deras leverantör och tog deras proffsmedel. Eftersom inte heller det funkade gick jag på med lite för mycket av proffsmedlet och putsade tyvärr igenom färglagret. Det stora problemet är att skinn har små fåror...

Skickat från min F8331 via Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

, så jag kan dra 300 kg mer jämf&oum[…]

S80 -99 styrservo

Nej det ska inte vara så, det som lossnat sk[…]

Låter som att det skulle vara motorn eller s[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]