Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
Har i nuläget en T5 Inscription beställd med det vanliga gråa/svarta lädret. Har dock hittat en kombination med Blond läder som jag blev smått kär i men hur vettigt är det med ljust läder?

Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Rattfrossa
Blond läder ger den absolut läckraste inredningen tycker jag. Väl värt den extra skinnrengöring man kan få göra då och då.
Användarvisningsbild
av Wibe
Håller med men frågan är hur lätt det är att rengöra. Har två barn men de är redan från nuvarande bil ganska medvetna om att pappa är rädd om sakerna. Har grått/svart skinn i nuvarande V70

av bankb
Wibe skrev:Har i nuläget en T5 Inscription beställd med det vanliga gråa/svarta lädret. Har dock hittat en kombination med Blond läder som jag blev smått kär i men hur vettigt är det med ljust läder?

Bild

Det blir missfärgningar av ex jeans extremt snabbt. Har ingen uppfattning om hur lätt det är att rengöra, men att behöva göra något en gång i månaden för att inte få bestående fläckar känns inte helt orimligt.

av pumpnasare
Efter ca 11000 mil och ett antal i och urstigninar ser mitt säte ut så här, med putsning ca 1 gång/månaden.Bild

av pumpnasare
Bild
Skön avkoppling i garaget en fredagkvällBild

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
Hur lätt blir det egentligen jeansfläckar?
Sjukt nojig som ni märker ;)

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Fyllt på spolarvätska och räknat u[…]

Hej! Har en 940 ltt 1996 sedan som jag vill byta t[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Bränd diodbrygga i generator, blir övert[…]