Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:
pelleplutt skrev:Appropå det, hur många av er Classic-köpare är tjänstebilsförare? Jag tittar på XC60 för privatköp och det blir ju en ganska saftig kostnad. :p
Har priset gått upp?
Nej, det tror jag inte, men det landar ju på en 4000-6000+ i bara amortering och ränta (lite beroende på hur man konfigurerar och finansierar) per månad. Sen tillkommer service, drivmedel, försäkring, m.m. Jag trodde inte folk var beredda att lägga så mycket på en bil. :)
pelleplutt skrev:
Perra83 skrev:
pelleplutt skrev:Appropå det, hur många av er Classic-köpare är tjänstebilsförare? Jag tittar på XC60 för privatköp och det blir ju en ganska saftig kostnad. :p
Har priset gått upp?
Nej, det tror jag inte, men det landar ju på en 4000-6000+ i bara amortering och ränta (lite beroende på hur man konfigurerar och finansierar) per månad. Sen tillkommer service, drivmedel, försäkring, m.m. Jag trodde inte folk var beredda att lägga så mycket på en bil. :)
Det är väl inte så farligt för att åka ståndsmässigt?
Jag själv tycker ju det är värt det då jag funderar på ett byte, men upplever att folk i min omgivning inte gärna lägger så mycket pengar på bilar. Här tycker jag var och varannan kör nya och påkostade bilar. :)
pelleplutt skrev:
Perra83 skrev:
Har priset gått upp?
Majoriteten av privatpersoner lägger troligtvis inte så mycket pengar på sina bilar heller. Här är ju de flesta "nördar" och avsätter mer pengar för bilägandet. En del privatleasar sina bilar också där försäkring, service och vinterhjul just nu ingår. När jag valde mellan privatköp och privatleasing så blev den totala månadskostnaden lägre med privatleasing än vid köp då kampanjerna är bäst där.
Fast Vinterhjul, Klimatpaket, Service, automat m.m. var ju kampanj vid köp också... så nog var även det "förmånligt".
Sen är det ju en smaksak och olika från person till person vad man valt för finansiering/leasing.
Men nog är en övervägande del av de "dyra" nya Volvobilarna tjänstebilar.
Det är möjligt att det finns/fanns bra kampanjer även vid köp. Mitt inlägg handlade dock inte vilken typ av finansiering som är bäst i allmänhet, utan vad som gav MIG lägst totala månadskostnad. Mycket av det handlar om försäkringen, som om jag minns rätt bara ingår i privatleasing. Därav min kommentar om "bättre kampanjer".
Inte så att jag försökte argumentera emot dig..... om det lät så :) Tvärtom, håller helt med dig, självklart får man ju utgå från sina förutsättningar!
Har dock läst på flera ställen där folk hänvisat till just de kampanjerna (inte försäkring!) och att de bara gällde privatleasing... och de kanske de gjorde hos vissa ÅF, vad vet jag..... spelar heller ingen roll, blev lite OT!

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]