Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja det vart en kort men otroligt kärleksfull tid med både min första diesel och min XC70 my16 Summum inklusive i princip allt igen, även integrerad batteriladdare. XC70 med summum går otroligt tyst, inte samma vägljud som sportdämparna generar. En bra bil helt enkelt!

Men nu blir det återgång till ännu en T6:a, dock bara en 4 cyl vilket jag inte jublat över men ska man fortsätta vara i Volvostallet så är det ju det som finns bara..

Har inte varit så aktiv på en tid på forumet men väntar vilken vecka som helst på följande bil:

Volvo V90 T6 AWD Inscription
Polestar
Läder Vent Amb/Charc
Onyx Svart Metallic
Paket: Klimatpaket Rattvärme
Paket: Lounge I Pro V90
Paket: Teknik Pro 90
Aktiv Chassi Luftfjädring
Sensus9" PS Bowers Wilkins
Bärkassehållare i lastutr
Digitalradio DAB
Digital-Tv
Panoramaglastak
Park Assist Pilot
Parkeringskamera 360°
Smartphone link Apple
Spolmunstycke eluppvärmda
Svankmassage i framsäten
Volvo on Call
Mörkt tonade rutor
Dekorinlägg Metal Mesh
Insynsskydd automatisk
Aluhjul 10 Spoke 21"
Aluhjul 8-ek Silver DC 20" med vinterdäck
El-drag
Krollspell skrev:Ja det vart en kort men otroligt kärleksfull tid med både min första diesel och min XC70 my16 Summum inklusive i princip allt igen, även integrerad batteriladdare. XC70 med summum går otroligt tyst, inte samma vägljud som sportdämparna generar. En bra bil helt enkelt!

Men nu blir det återgång till ännu en T6:a, dock bara en 4 cyl vilket jag inte jublat över men ska man fortsätta vara i Volvostallet så är det ju det som finns bara..

Har inte varit så aktiv på en tid på forumet men väntar vilken vecka som helst på följande bil:

Polestar
Läder Vent Amb/Charc
Onyx Svart Metallic
Digitalradio DAB
Digital-Tv
Panoramaglastak
Park Assist Pilot
Parkeringskamera 360°
Smartphone link Apple
Svankmassage i framsäten
Volvo on Call
Mörkt tonade rutor
Dekorinlägg Metal Mesh
Insynsskydd automatisk
Aluhjul 10 Spoke 21"
El-drag
Gratulerar till en grym bil! Kan inte finnas många kryss kvar i specen ;)

Hur många HK och NM får du med Polestar optimeringen?
bankb skrev:
Krollspell skrev:Ja det vart en kort men otroligt kärleksfull tid med både min första diesel och min XC70 my16 Summum inklusive i princip allt igen, även integrerad batteriladdare. XC70 med summum går otroligt tyst, inte samma vägljud som sportdämparna generar. En bra bil helt enkelt!

Polestar
Läder Vent Amb/Charc
Onyx Svart Metallic
Digitalradio DAB
Digital-Tv
Panoramaglastak
Park Assist Pilot
Parkeringskamera 360°
Smartphone link Apple
Svankmassage i framsäten
Volvo on Call
Mörkt tonade rutor
Dekorinlägg Metal Mesh
Insynsskydd automatisk
Aluhjul 10 Spoke 21"
El-drag

Tackar! Ja tyvärr ger det inte så mycket kraft längre. mest prat om optimering av vx lådan etc. Men 334 HK och 440 Nm blir det av det hela.. :shock:
Krollspell skrev:
bankb skrev:

Polestar
Läder Vent Amb/Charc
Onyx Svart Metallic
Digitalradio DAB
Digital-Tv
Panoramaglastak
Park Assist Pilot
Parkeringskamera 360°
Smartphone link Apple
Svankmassage i framsäten
Volvo on Call
Mörkt tonade rutor
Dekorinlägg Metal Mesh
Insynsskydd automatisk
Aluhjul 10 Spoke 21"
El-drag

Tackar! Ja tyvärr ger det inte så mycket kraft längre. mest prat om optimering av vx lådan etc. Men 334 HK och 440 Nm blir det av det hela.. :shock:
Ska bli intressant att få börja läsa om hur mycket Polestar påverkar. Har valt D4 till min CC, men är väldigt tveksam till optimeringen. Känns mer som säljssnack än verklig effekt. Men det kan ju vara min helt felaktig uppfattning... hoppas jag har fel, för skulle gärna kräma ur lite mer fart ur bilen oavsett vad det är i den från början.

Kollar man på vad BSR har gjort i V70 nu på slutet så drar dom ju till ordentligt med kraft, i alla fall enligt siffrorna.
Tar emot denna vackra kärra på måndag, can't wait!
Beställde bilen i slutet av november, Business Advanced med lite extra. 18" på vinter, 20" till sommaren.
Bilagor
Min_S90.jpg
Min_S90.jpg (493.63 KiB) Visad 646 gånger
Zera skrev:Tar emot denna vackra kärra på måndag, can't wait!
Beställde bilen i slutet av november, Business Advanced med lite extra. 18" på vinter, 20" till sommaren.
Snygg! Är det Osmium grey?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det gick ju fort!! Beställde min V90 D3 AWD innan midsommar och hämtar den på fredag. Men den som väntar på något gott.... ;)
Wibe skrev:
Snygg! Är det Osmium grey?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Japp, Osmium grå, ännu snyggare i verkligheten, tycker jag.
LumberJack skrev:
Det gick ju fort!! Beställde min V90 D3 AWD innan midsommar och hämtar den på fredag. Men den som väntar på något gott.... ;)

Skulle har fått den först v25, men fick mycket tidigare produktionslucka som ingen kan förklara, men glad blev jag :)
Kul, man undrar ju hur produktionen fördelas, om den ens fördelas? Grattis i alla fall!
Jag beställde min i augusti, det dröjer 6 veckor till för min del...
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 48

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]