Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cstigson
Hej!

Jag behöver hjälp att avgöra hur jag ska göra. Jag har beställt en T5 Inscription, solid svart med 20", svart skinn, svart innertak och metal mesh. Pga begränsningar i förmånskalkylen så kan jag inte välja både 20" och metalliclack. Min fråga är därför; hur hade ni resonerat?

Jag har ca 2v på mig att justera min beställning.
av troubleshooter
Svårt att svara på för någon annan än du själv =)

Frågar du mig så skulle jag välja metallic framför 20" fälgarna, men så tycker jag 10 ekrade 19" är snyggare än 8 ekrade 20"
Användarvisningsbild
av JanneP77
cstigson skrev:Hej!

Jag behöver hjälp att avgöra hur jag ska göra. Jag har beställt en T5 Inscription, solid svart med 20", svart skinn, svart innertak och metal mesh. Pga begränsningar i förmånskalkylen så kan jag inte välja både 20" och metalliclack. Min fråga är därför; hur hade ni resonerat?

Jag har ca 2v på mig att justera min beställning.
Jag skulle säga att det beror på hur du sköter bilen och om du hand- eller maskintvättar den? Har haft en Audi A6 för några år sedan i solid svart och den blev väldigt repig efter EN automattvätt. Om du undviker automattvättar och istället tvättar själv så är svart snyggt till Inscriptionkromet.
Ska du enbart maskintvätta, ja då hade jag tänkt till ett varv till innan jag valde solid svart... Kanske kan ta 19" och svart metallic?
Vill också varna för de här "gör-det-själv-tvättarna" som dykt upp lite överallt där man tvättar själv med en borste... De repar bilen!
Bäst är att åka in i en tvätthall på macken och tvätta själv med ny, medhavd svamp och ett bra schampoo!
av Linqid
Jag tycker 19-tummarna till V90 är snygga så jag hade valt metallic. Solid svart är inte kul att ta hand om.
av perhall
Hade en S60 T5 i fem år som jag aldrig körde i automattvätt, solidsvart. Superfräsch i lacken när jag sålde den efter 13300 mil. Tycker solid är lite snyggare än metallic om den är fräsch och ren...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Metallic. Fälgar kan man ju slänga på när som helst. Och ta av igen och sälja privat vid återlämnande av bilen.
av perhall
Är ju en tjänstebil. Inte så kul att köpa 20" fälgar löst till den... 30 000 ur privat kassa...
av cstigson
Tackar för tips, lutar åt att byta till 19" och välja en metalliclack som är enklare att ta hand om samt där smuts syns betydligt mindre :)
av cstigson
perhall skrev:Är ju en tjänstebil. Inte så kul att köpa 20" fälgar löst till den... 30 000 ur privat kassa...
Är iofs en förmånsbil, men ja du har rätt. Är inte sugen på att lägga några större pengar på fälgar ur privat kassa, även om jag har möjligheten att köpa loss bilen efter 3 år (vilket jag antagligen inte lär göra).

Byter jag till 19" så kommer jag att köra bilen med dessa fälgar.
av perhall
Ska sägas att jag med tiden blivit slarvigare och nog inte skulle köpa en solidsvart bil idag... S60 T5 är ju typ 100 år sen...

Ett annat sätt är att se det som par[…]

Nästa elbil från Volvo?

Nja, jag skulle säga att ex30 är framtid[…]

Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]