Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göte
Var o pratade med säljaren som kollade upp i systemet och såg att bilen var byggd enlig plan och har passerat kvalitets kontrollen, den skulle levereras den 3/1 men av någon anledning är den kvar på fabriken. Dom har mailat men ej fått svar. Jag skickade i måndags en förfrågan via Volvo appen och har inte heller fått svar ännu, konstigt eftersom dom svarade snabbt förra gången jag hade en fråga strax efter beställningen. Känns som att det är nåt lurt bakom det hela och att dom undviker att svara tills den är under transport.
av tkntkn
Det är nära nu...beställde 21/11 -16

Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av linnnet
Så märkligt, jag beställde också 21/11!

Kanske hade min ÅF en beställning redan liggandes som de använde...?
Bilagor
IMG_5405.PNG
IMG_5405.PNG (663.15 KiB) Visad 368 gånger
Senast redigerad av 1 linnnet, redigerad totalt 0 gånger.
av tkntkn
Jag har beställt D4 Summum med alla paket och en del andra tillbehör. För min del beror leveranstiden troligtvis på att jag var tvungen att välja bort AWD (trots att den ingick) pga bilen då inte klarar mitt företags miljöpolicy. Tänker som så att de förmodligen måste bryta ngn tillverkningskedja när det inte ska vara AWD.

av tkntkn
vovovo skrev:Beställde XC60 D4 Fwd Summum den 17/11, beräknad leverans v. 11. Känner större ha begär av Vea + 8 växlad automat än Awd.
Ja det är ett par fördelar som jag ser det, trots att AWD hade varit fint.

En annan sak man får med FWD är ju ERS (Engine Remote Start) och det är ju en intressant feature (kräver givetvis VOC).

av KrilleW
tkntkn skrev:
vovovo skrev:Beställde XC60 D4 Fwd Summum den 17/11, beräknad leverans v. 11. Känner större ha begär av Vea + 8 växlad automat än Awd.
Ja det är ett par fördelar som jag ser det, trots att AWD hade varit fint.

En annan sak man får med FWD är ju ERS (Engine Remote Start) och det är ju en intressant feature (kräver givetvis VOC).

ERS är om något en kraftigt onödig funktion, då tomgångskörning är förbjuden i de flesta kommuner.
Men det är ju häftigt att visa polarna en gång ;)
  • 1
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 203

Hittade faktiskt en workaround på nätet[…]

Du kan ta bort värmaren men måste d&ari[…]

... Vad köpte du för generator ... :-)[…]

Nästa elbil från Volvo?

Det ska bli mycket intressant att se hur insidan s[…]