Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av el Toro
tjo!
jag går i tankarna på att sänka min s60 T5 -02 lite. (tycker den ser väldigt hög ut bak jämfört m framvagnen???) kanske blir det aktuellt att då komplettera med lite kjoltyg oxå. jag vill dock att det fortfarande ska se ut som en bil för en man i 30-årsåldern och inte som en slemmig 18-årsracer (förlåt alla ungdomar, men ni förstår nog vad jag menar... ;-)). tips på varifrån jag ska göra inköpen och vilka grejer jag ska ha??

och sen funderar jag på om man kommer åt att hissa bilen med dess domkraft då man har kjol på sidan? vill ju inte gärna att man ska behöva bärga bilen bara för att man kör punktering....
Användarvisningsbild
av greeeken
el Toro skrev:tjo!
jag går i tankarna på att sänka min s60 T5 -02 lite. (tycker den ser väldigt hög ut bak jämfört m framvagnen???) kanske blir det aktuellt att då komplettera med lite kjoltyg oxå. jag vill dock att det fortfarande ska se ut som en bil för en man i 30-årsåldern och inte som en slemmig 18-årsracer (förlåt alla ungdomar, men ni förstår nog vad jag menar... ;-)). tips på varifrån jag ska göra inköpen och vilka grejer jag ska ha??

och sen funderar jag på om man kommer åt att hissa bilen med dess domkraft då man har kjol på sidan? vill ju inte gärna att man ska behöva bärga bilen bara för att man kör punktering....
Nja varför inte bara sänka bilen?
Ananrs vore väll R kjolar snyggt o inte alltför slemigt :-p
av el Toro
ok, tack greeken för ditt svar!
vad behövs för att göra en sänkning? räcker det med kortare fjädrar, eller måste man byta stötdämparna oxå?

hur mycket ska jag sänka? (en smaksak, jag vet) har någonstans hört talas om 14mm är lagom.

något annat jag måste tänka på innan inköpen? varifrån ska jag köpa? erfarenheter?

en fråga till förresten... har i dagsläget svarta bumpers runt om. kan man lacka om dessa i bilens färg, eller måste jag köpa helt annat material?
Användarvisningsbild
av greeeken
el Toro skrev:ok, tack greeken för ditt svar!
vad behövs för att göra en sänkning? räcker det med kortare fjädrar, eller måste man byta stötdämparna oxå?

hur mycket ska jag sänka? (en smaksak, jag vet) har någonstans hört talas om 14mm är lagom.

något annat jag måste tänka på innan inköpen? varifrån ska jag köpa? erfarenheter?

en fråga till förresten... har i dagsläget svarta bumpers runt om. kan man lacka om dessa i bilens färg, eller måste jag köpa helt annat material?
Allt går att lacka, det gäller att hitta en bra lackerare.
Hur mkt man ska sänka.
Hmm ja som du säger en smaksak, men sänknings sattserna brukar ligga på 30-40 mm
Dom kan köpas här o där. volvo, mekonomen, även på blocket.se så annonserar företag om sånt.

Samma gäller kjolpacket. Börja med volvo för R kjolpaket tex. Ananrs är det bara leta på blocket m.m.

Finns säkert fler här som har ideér
Annars kan du kolla på
http://forum.turboperformanceclub.com/

Exakt. Ingen idé med värme och slä[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 54[…]

Hur får man loss baksätet?

Fjäder dörrlås

Har du fått tag på en returfjäder[…]