Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Icebear
Ja det är bara att beklaga.Snacka om otur :(
Har du haft sedan den var ny eller köpte du den begagnad och hur många mil hade den gått isåfall?
Det brukar inte vara så vanligt fel för lådan bör hålla minst 20000 mil om man inte har byt olja i lådan.
av Icebear
Porsche skulle inte tro det.Har en arbetskamrat som har 911 2007 års modell där cylinderfodren har sagt upp sig.Så all olja i motorn förbränns och det rök som bara fan ur avgasrören.
Motor renovering till en kostnad av 110 000 Riksdaler :(
av Paddan1
jag köpte bilen för ca 1000 mil sedan. det blev en begagnad låda och självrisken landade på 9000. hölften så dyrt som jag trodde på..
detta är tyvärr en familje räcer och ingen räcer. ska nog börja kolla på en m3a ist då volvo inte är pansarvagnar längre. generatorn dog efter 1 månad i min ägo och nu detta. det är för mycket på 6 månader.. :(
av Lövet
Vad du än gör, sälj inte bilen precis efter du har kostat på den en massa! Du kanske åker "gratis" förutom vanlig service i flera år nu. Det funkar inte så att bara för att en bil går sönder 1 gång så kommer den börja göra det regelbundet. Lika lite kan man åka felfritt bara för att bilen inte är trasig för tillfället. En M3 kommer sannerligen inte vara billigare i drift, en vanlig Inspektion2 kostar långt över 9 tusen och då är det bara en vanlig service...

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]