Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Det finns förstås en anledning till att Volvo insåg att de av konkurrensskäl fick ordna så att användarna själva kan tanka ner och ladda in nya kartor till sina bilar, utan att behöva betala verkstaden för detta.
Men det var förstås någorlunda lukrativt så länge det gick.
av andersuw
VolvoB20 skrev:Holy Balubas.... 1500-2000 kr per gång. Jag köpte Global-World-alla länder-licens, 4 uppdateringar per år, life-time-license TomTom kartor för 29.90 Eur engångskostnad till min platta o telefon..... legal licens
Det är och var ännu värre pris för kartuppgradering till de första DVD-baserade RTI-systemen, som det jag har i min 02:a. Ca 3000 kr är vad Volvo ÅF vill ha.
av peli2
Sammanfattning: Cirka 1000 kr kostade det hos Bilia för att uppdatera kartprogram mjukvaran. Denna uppdatering innehåller ingen karta och görs på verkstaden. Efter denna uppdatering kan jag sedan själv och gratis ladda ned nya kartor på ett USB minne på Volvos hemsida.

Har inte laddat upp kartan ännu i bilen, men funkar det är ju det riktigt bra med fria gratis framtida uppdateringar.
av andersuw
Vi vet redan att det funkar på MY -12. Återstår att se om det funkar även på MY -11.
av peli2
apersson850 skrev:Man hämtar paketet med uppdaterad karta från Volvos websida, lägger det på ett USB-minne och sätter minnet i bilen.
Anders, stoppat in USB minnet i konsolen, tagit ut den gamla dvd skivan. Hur gör jag? Inget händer. På displayen står det att jag skall stoppa i en dvd skiva.
av andersuw
Det innebär sannolikt att det är som apersson850 och jag själv misstänkte, d.v.s. att uppdateringen för att ladda kartor via USB inte funkar på bilar äldre än MY -12.
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]