Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
Hjälp!
När jag beställde min V90 CC valde jag standardstereon med subwoofer som extra.
Igår var jag med frun och kikade på bilen som äntligen kommit till handlaren och vi fastnade båda för det suveräna ljudet så... vi börjar ångra oss!
Eller rättare sagt; Vi har båda en gnagande känsla av att vi KOMMER att ångra oss om vi inte väljer till B&W!
Kostnadsmässigt gör det bilen ca 250 kr dyrare per månad, vi gillar båda att lyssna på musik och har hyfsad musikanläggning hemma då vi tycker om att lyssna på musik (högt!)... så varför inte i bilen?

Det är tokdyft, jag vet! Kan ju ändå dra av kostnaden för subwoofers då den ingår i B&W......... Och det blir ett estetiskt lyft för inredningen med det rostfria......

Imorgon eftermiddag kommer jag att åka till handlaren och lägga till B&W om inte ni, kloka människor, kan få mig på bättre tankar! :???:
Argument för och emot mottages tacksamt!
av pawor
Det enda argumentet mot att du inte skulle göra det är om ni inte har råd med extrakostnaden. Nu vet jag inte hur standardanläggningen låter men B&W låter kanon och är nog det extra lulllull jag har haft mest behållning av.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Ja, är du intresserad och uppskattar musik så ta det! 250kr månaden är absolut ingenting i sammanhanget, och enda anledningen till att inte ta det är om man inte har råd eller inte bryr sej.
Användarvisningsbild
av JanneP77
ekke201 skrev:I 110 på motorväg märks skillnad då?
Precis en sån sak som jag undrar... Om inte så är 31 000 kr bortkastade pengar! :wink:
av Jacobsson
Jag valde bort den. Körde på standard, tror inte heller jag har någon extra subwoofer.
Ångrar det inte men håller med i argumenten för. Ja det är snyggt, i just min bil tror jag inte det hade blivit ett designmässigt lyft men snyggt är det.
Ljudet, ja det är skillnad. Ljudet blir maffigt och fylligt. För min del spelade det dock ingen roll.
De närmaste tre åren jag har bilen kommer jag på arbetstid bara lyssna på telefonsamtal, efter jobbet blir det barn-pop à la Marcus & martinus och liknande.
Jag har 90% av balansen i bakre delen av bilen..
hade jag inte haft det att ta hänsyn till hade jag gått på B&W men då hade också bilen gått över den magiska gränsen av en miljon vilket är lite i övre kanten för mig.
av mrtdi
Jag var inne idag och valde till B&W efter mycket funderande.
Men nu kommer nästa fundering, har nu valt till Metal Mesh panelinlägg, är det samma nyans på högtalargallren som panelinläggen (är så svårt att se i bygg din volvo)? Gillar inte om det skiljer sig i nyans.
Någon som sett det i verkligheten?
av pawor
ekke201 skrev:I 110 på motorväg märks skillnad då?
Hur långt är ett snöre?

Kör själv med akustikrutor och tycker bilen är grymt tyst och fin i höga hastigheter på 19 tums däck (om man inte kör på tokdåliga vägar men då spelar det ingen roll vad du kör) och att B&W låter grymt även då. Däremot är det mycket möjligt att det inte alls låter lika bra i en utan finrutor och med 21 tums däck. Tror inte många kan ge ett bra svar på det.
av kakan20
mrtdi skrev:Jag var inne idag och valde till B&W efter mycket funderande.
Men nu kommer nästa fundering, har nu valt till Metal Mesh panelinlägg, är det samma nyans på högtalargallren som panelinläggen (är så svårt att se i bygg din volvo)? Gillar inte om det skiljer sig i nyans.
Tror denna bilen har Metal Mesh så du kan få en uppfattning. Vet dock inte hur mycket bilden skiljer sig från verkligheten, https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_X ... ?ca=15&w=1
Användarvisningsbild
av Hanzon
XC90Inscription.jpg
XC90Inscription.jpg (97.91 KiB) Visad 2718 gånger
Nyans.jpg
Nyans.jpg (165.22 KiB) Visad 2708 gånger
mrtdi skrev:Jag var inne idag och valde till B&W efter mycket funderande.
Det är nyansskillnad mellan aluminium gallret för högtalarna och Metal Mesh. Jag har själv gjort det valet på min beställda XC90 med B & W och Metal Mesh.
Senast redigerad av 4 Hanzon, redigerad totalt 0 gång.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]