Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bankb
Tänkte att det kan vara intressant att starta en tråd för oss som står utan bil medan vi väntar på beställningen och se vilka deals vi lyckats göra med låne/hyrbil under väntetiden.

Själv så har jag än så länge fått ett bud på 4400 kr/mån för en V70 av hyfsat ny modell med bra utrustning. Kör ca 500 mil i månaden.
Intressant tråd! Står själv med problemet att jag helst säljer XC70:n privat (minimera förlusten...) innan jag hämtar ut V90 CC:n men vill ju helst inte stå utan bil om jag får den såld 2 veckor innan den nya levereras... I-landsproblem, javisst!

Kollade Hertz och en Clio eller motsvarande kostar strax under 3 000 kr för 2 veckor (utan kampanjkoder eller rabatter). Tänker mig att det kanske går att deala med säljaren då Hertz ägs av Volvo (?) och de bor under samma tak där jag bor...? Borde kunna få lite bättre pris? ?:-/
av bankb
JanneP77 skrev:Intressant tråd! Står själv med problemet att jag helst säljer XC70:n privat (minimera förlusten...) innan jag hämtar ut V90 CC:n men vill ju helst inte stå utan bil om jag får den såld 2 veckor innan den nya levereras... I-landsproblem, javisst!

Kollade Hertz och en Clio eller motsvarande kostar strax under 3 000 kr för 2 veckor (utan kampanjkoder eller rabatter). Tänker mig att det kanske går att deala med säljaren då Hertz ägs av Volvo (?) och de bor under samma tak där jag bor...? Borde kunna få lite bättre pris? ?:-/
Om det bara är 2 veckor så tycker jag absolut att du ska snacka med säljaren för att få en lånebil.

Dom kan antingen ta en demo dom har, alternativt låta dig körs en bil från begagnat bilarna dom har inne.

Jag behöver ha min bil i 3-4 månader och kör väldigt mycket. Så har svårt att få igenom gratis lånebil.
av bankb
Momentum skrev:Jag fick låna en bil helt gratis medans jag väntade på leverans på den nya, 2-3 månader var det väl
Det var en riktigt bra deal! Vad för bil fick du låna? Och ungefär hur mycket körde du under tiden?
Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]

Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]