Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skaris
Har varit å kollat på den röda på KVD.
Alla har ju olika uppfattning om vad som är bra skick och sämre.
I min uppfattning fanns det en hel del skavanker på denna.
Skav, repor och märken och sedan är höger främre innerskärm trasig. Ser ut som den lossnat och legat mot hjulet så det blivit ett stort hål i den.
Mittkonsollen har fått väldigt mycket stryk mellan stolarna och bälten har klämts i dörrar så det blivit buckligt och repigt.
Observera att ovanstående är min uppfattning, ska dock bli spännande att se vad den går för.

Har fått för mig att T6 har de största bromsarna vilket skulle innebära att den inte kan ha 16", men tydligen har jag fel eller skiljer det på bilar på andra marknader, denna är ju importerad.
av Schmoyoho
Import kan göra skillnad för bromsarna. 336 mm, största, är nog uteslutet, men i USA har jag för mig att S80 T6 har minsta bromsarna fram, typ 300 mm. Ingen aning varför. Men då kanske man kan kränga på 15" istället om man vill, ännu billigare :roll:
av mikebike
Jag provkörde en V60 T6 innan jag köpte min och den hade 16" vinterhjul.
Det beror på fälgmodellen om det går med så små fälgar, störst chans med plåtfälgar.
av Lövet
Om det är flera som vill ha samma bil på KVD så gör man inte några fynd direkt. Men det är ju så auktion fungerar.
av KARDOX
Budade själv på svarta på kvd, lade dock av långt innan 190 :/
Är dock sugen på den i Kungsbacka, vad säger forumiterna om den bilen?
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 149

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]

Börja med en sån https://www.amazon.se/[…]

Carplay trådlöst?