Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det dumma med att försöka sälja en bil privat är ju att man kanske inte lyckas få den såld, har man redan köpt sin nya står man ju där med två bilar…

Finns det någon handlare som köper in en bil utan att att man köper en ny av dem?
Att bilen inte blir såld därför att man inte byter in den hos en handlare behöver man ju knappast oroa sig för. Det är ju också billigt och enkelt att annonsera idag, t.ex. på blocket, och inga problem att ändra priset om det visar sig att man lagt sig för högt. Jag har sålt alla utom en av de sju bilar jag gjort mig av med privat och det har aldrig varit några problem att bli av med dem inom rimlig tid och till ungefärligen det pris jag tänkt mig.
Användarvisningsbild
av Derank
pelleplutt skrev:Det dumma med att försöka sälja en bil privat är ju att man kanske inte lyckas få den såld, har man redan köpt sin nya står man ju där med två bilar…

Finns det någon handlare som köper in en bil utan att att man köper en ny av dem?
Ja, det finns det men då får du oftast mindre än du skulle fått i inbyte, så då är det väl enklare att byta in direkt,
av Bruce71
Tack för att ni delar med er av era tankar, intressant att höra hur ni resonerar.

Kollade med KVD och det de ville sätta som acceptpris var rena skämtet. Finns en auktion där just nu på en liknande bil, får följa den och se lite.

Har fått ett hum om hur jag ska resonera när jag lägger ut den.
KVDs acceptpris ligger mer än 50 tkr under vad jag har kvar i finansiering på skrället jag kör nu. Lite smått irriterande.
av Lövet
Du väljer ju acceptpris själv. Dock ökar ju risken för långsam budgivning om reservationspriset läggs för högt.

Rent generellt finns nog inga som har bättre koll på xc60 priser än KVD. De säljer flest begagnade i hela Sverige.
Man ju riskerar ju att åka på extra avgifter och skit om man inte accepterar det reservationspris som de värderar den till. Bilen jag värderade är dock inte en XC60.
av Lövet
När du lägger in ett uppdrag på https://www.kvd.se/saljbilen så får du ett spann som du själv kan välja reservationspris ur. Åtminstone när jag lagt in uppdrag själv där.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]