Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brynascalle
Hej,

Provmonterade i går mina gamla Milenco Aero speglar på bilen. Passformen var det inte något fel på, dock upplevde jag att högerspegeln kom för långt bak. Kunde inte ut och provdra vagnen då den står uppställd i fjällen.

På förra bilen, VW Touareg, vinklade jag armen till högerspegeln för att kompensera att den kom för långt bak, upplevde dock att den kom längre bak på XC90'n trots denna vinkeln.

Är det någon här som någon rekommendation på bra husvagnsspeglar, alt som har dragit med Aerospeglarna och kan delge erfarenheter med dessa.

Tack på förhand.
av brynascalle
Baotian skrev:Jag använder Volvos original skärmspeglar och är nöjd med dom. Har fungerat bra under ett antal resor med husvagnen.
Tjena,
Är det samma originalspeglar som på XC90 innan års.mod 2016?
När jag tittar på Volvos hemsida ser jag nämligen inga originalspeglar för 16 och framåt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Baotian
Jag köpte mina speglar av nya typen med plastkåpor direkt av BraVision på Elmia under en husvagnsmässa 2015, dom levererar även till Volvo och det är exakt samma som säljs av dom. Biltemas sägs vara av en äldre variant, inget som jag vet.
Mina användes först på en XC70 2010 och flyttades sedan över till en XC90 2016. "Undre benet" på speglarna som fästs i hjulhusen byttes mot en SUV-variant som BraVision säljer, de har en större krok nedtill som jag öppnade upp lite grann för att dom skulle passa riktigt bra i hjulhusen.
Vet inte om det är samma till äldre XC90 men dom borde passa. Jag har flyttat samma spegel av den tidigare modellen av Bra Vision då bilarna har bytts. 945, S60, v70 och sist på en xc70 2010 innan dom byttes mot den nya modellen.
Senast redigerad av 1 Baotian, redigerad totalt 0 gånger.
av Petzzon
Det stämmer att Biltemas utförande skiljer något, det är dock endast själva spegeln som är i det äldre utförandet, allt annat är identiskt.
av brynascalle
Baotian skrev:Jag köpte mina speglar av nya typen med plastkåpor direkt av BraVision på Elmia under en husvagnsmässa 2015, dom levererar även till Volvo och det är exakt samma som säljs av dom. Biltemas sägs vara av en äldre variant, inget som jag vet.
Mina användes först på en XC70 2010 och flyttades sedan över till en XC90 2016. "Undre benet" på speglarna som fästs i hjulhusen byttes mot en SUV-variant som BraVision säljer, de har en större krok nedtill som jag öppnade upp lite grann för att dom skulle passa riktigt bra i hjulhusen.
Vet inte om det är samma till äldre XC90 men dom borde passa. Jag har flyttat samma spegel av den tidigare modellen av Bra Vision då bilarna har bytts. 945, S60, v70 och sist på en xc70 2010 innan dom byttes mot den nya modellen.
Tack för informationen. Då ska jag försöka få tummen ur att beställa ett par från Bravision.

Hur upplever du uppsikten på högersidan av vagnen?
Det är den jag haft svårast att få till med Milenco speglarna, funkar det bra med skärmspeglar?

av Baotian
Synfältet är helt ok på båda sidor om vagnen. Jag har ställt spegelglasen på "högkant" vilket jag upplever ger bäst sikt. Det är bara att vrida glasen till det läge som passar en själv. de levereras med glasen liggande och jag tyckte att det läget begränsande sikten uppåt eller nedåt.
av brynascalle
Baotian skrev:Synfältet är helt ok på båda sidor om vagnen. Jag har ställt spegelglasen på "högkant" vilket jag upplever ger bäst sikt. Det är bara att vrida glasen till det läge som passar en själv. de levereras med glasen liggande och jag tyckte att det läget begränsande sikten uppåt eller nedåt.
Gött att höra. Det blir till att försöka få till ett par sådana.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]