Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bruce71
Är på väg att sälja min V70. Blir faktiskt lite konfunderad över priserna, de flesta jag hittar har mindre utrustning men håller upp priset rejält. Givetvis så vet jag att tillval halveras snabbare än bilen i övrigt.

Ser på Blocket tex en V70 Sport manuell 2015, svart på 4500 mil, de enda tillvalen här är VOC m fjärrstart, p-sensorer fram/bak, talspolens och fast drag, pris 259500kr ( hos Volvohandlare)

Min spec:
V70 Sport BE PRO D4 2015 ( uttagen juni 2014)
Crystal White metallic
Business Edition PRO
Automat, nya 8-stegade
Teknikpaket inkl navigation
Driver Supportpaket
Klimatpaket
Lastpaket
Fast drag
Premium Sound

Idag rullat 7440 mil

Den grundläggande frågan är, hur mycket upp för automat?
Värde på resterande?
Användarvisningsbild
av Derank
Tillval betingar ofta inte mycket mer men det kan resultera i en lättare försäljning då någon tex absolut vill ha Premiumsound, men det är väl bara att testa dig fram, ja har själv inet sålt en bil på över 10år utan bytt in mina och då får man iaf inte en ettöring för tex Premium sound el automat
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Om man går på bilpriser.se så värderas på en liknande bil
Automatlåda +8000
Dragkrok +3000
Teknikpaket PS +10000
Metallic +2000
Driver support +6000
Parkvärmare med tidur +2000

Så visst gör utrustningen en del :)
Det beror ju lite på hur ny den är också, samt på vad det är för mentalitet på nästa tilltänkta ägare. Är bilen lite äldre attraheras den ofta av de som inte är villiga att lägga mycket pengar på en bil. Då kan det lätt gå på andra hållet.

Automat -5000 (bara mer som kräver service)
Dragkrok -5000 (mer sliten bil)
Teknikpaket 0 (det skiter jag i)
Metallic -5000 (dyrare att laga)
Driver support +3000 (det är ju smidigt med adaptiv farthållare)
Parkeringsvärmare med tidur 0 (den går säker snart sönder ändå)
Derank skrev:Dom priserna kan du nog glömma i verkligheten.
Tvärtom är nog de priserna rätt realistiska. De är ju baserade på de priser som beg.bilar säljs för. Har man försäljningspriset och uppgifter om utrustning för ett antal bilar kan man ju ganska lätt estimera statistiskt hur mycket varje pryttel betyder för priset.
Användarvisningsbild
av Derank
Enligt den där siten skulle min kärra kosta 403k hos en handlare idag och det kostar min konfig inte ens ny idag med normal rabatt.
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
Vadå "h XC60"? Och sajten lär ju inte räkna med några tjänstebilsrabatter.
av Lövet
Priserna som bilpriser.se nämner är högst realistiska. Men värdet avtar fort, teknikpaket kommer inte vara värt 10.000kr länge till när sådan utrustning framöver anses som standard. Osv.

Skillnaden mellan privat och handlarpris är något att tänka på också. Få personer kan eller vill lägga 250.000kr privat på Blocket, firmor har mycket lättare där eftersom de erbjuder inbyte och finans. Räkna med 10-15% under handlarpris åtminstone.
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]